
Χρήσιμα τα συμπεράσματα για την ζωή εν πλω προκύπτουν από την πρόσφατη δημοσιοποίηση της τριμηνιαίας έκθεσης αναφορικά με τον Seafarers Happiness Index.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα μελέτη εκπονείται από κοινού από την ναυτική κοινότητα «Mission to Seafarers» και τον αλληλοασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club» και επιχειρεί να μετρήσει το επίπεδο ευτυχίας και καλής ψυχικής υγείας χιλιάδων ναυτικών στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ενδιαφέρον είναι το εύρημα με το οποίο αναδεικνύεται ότι τα πληρώματα που απασχολούνται στα κρουαζιερόπλοια και στα πλοία της ακτοπλοΐας εμφανίζουν μέση βαθμολογία 5,3/10 σε ό,τι αφορά το γενικό επίπεδο ευτυχίας, αριθμός μειωμένος κατά 15% σε σχέση με το μέσο«σκορ ευτυχίας» των ναυτικών που απασχολούνται στο γενικό σύνολο όλων των εμπορικών πλοίων και ανέρχεται στο 6,27/10.
Από την άλλη, οι ναυτικοί σε bulk carriers, tankers και containerships εμφανίζουν επίπεδο ευτυχίας κοντά στον μέσο όρο και συγκεκριμένα στο 6,3.
Ποια είναι όμως τα θέματα που απασχολούν τους ναυτικούς; Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση, η καθυστέρηση στις πληρωμές, ο αυξημένος φόρτος εργασίας λόγω ολιγομελών πληρωμάτων και η έλλειψη κατανόησης από τους εργαζόμενους στη στεριά αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες που δυσχεραίνουν τη ζωή για τα πληρώματα εν πλω.
Ωστόσο στους θετικούς παρανομαστές που συντελούν στην αύξηση του επιπέδου ευτυχίας των ναυτικών καταγράφεται η επικοινωνία με τις οικογένειες τους όταν βρίσκονται σε ταξίδι. Η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ στεριάς και θάλασσας αλλά και η φυσική άσκηση- γυμναστική εν πλω που επιδρά σημαντικά στην καλή ψυχική υγεία τους.
Τέλος ο Steven Jones, δημιουργός του Seafarers Happiness Index, ανέφερε ότι το feedback από την έρευνα είναι σημαντικό και συμπλήρωσε ότι ήδη υπάρχουν απτά αποτελέσματα καθώς ένας μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει το επίπεδο ευτυχίας των ναυτικών του.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ