
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει ανακάμψει αρκετά το 2018 όπως αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έρευνα αναφορικά με την πορεία του κλάδου από τις αρχές του έτους.
Συγκεκριμένα η ναυλαγορά όσον αφορά τα Capesizes κινήθηκε σχετικά χαμηλά στις αρχές του έτους ενώ αυτή τη στιγμή τα ναύλα κυμαίνονται κατά μέσο στα $16.019 ημερησίως, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα.
Σύμφωνα με την BIMCO, εξέλιξη-ορόσημο για την αγορά κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους αποτέλεσαν οι εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα οι οποίες αυξήθηκαν κατά 31% όλο αυτό το διάστημα με αποκορύφωμα τον Απρίλιο όπου ανήλθαν στους 10 εκατ. τόνους. Στις αρχές Αυγούστου οι τιμές άνθρακα διεθνώς άρχισαν να εξασθενούν ωστόσο παραμένουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα δίνοντας ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές.
Από την άλλη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα παρουσιάζονται μειωμένες και φέτος. Ενώ τον Ιανουάριο οι εν λόγω εισαγωγές έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, ο όγκος των εισαγωγών παρουσιάζει μείωση της τάξης του 0,8% κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Στον αντίποδα, η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έχει ανέλθει φέτος σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς εγκαινιάζονται ολοένα και περισσότερες χαλυβουργίες στη χώρα.
Όσον αφορά την προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, από τα τέλη Μάρτη, ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση αποτελεί απόρροια της σταθεροποίησης της ανάπτυξης του στόλου των Capesizes και του διαρκώς αυξανόμενου στόλου των Panamaxes.
Παράλληλα η BIMCO σημειώνει ότι μόνο το 8% (214.000) των διαλύσεων bulkers το 2018 αφορά πλοία τύπου Panamax. Στο σύνολο τους οι διαλύσεις bulk carriers έχουν αγγίξει μέχρι στιγμής τα 2,6 εκατ. DWT όταν το 2017 κινήθηκαν στα 14,7 εκατ. DWT και το 2016 στα 29,5 εκατ. DWT. Ξεκάθαρη λοιπόν ένδειξη ότι οι υψηλοί ναύλοι αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τα πλοία τους.
Τέλος η BIMCO εκτιμά ότι έως τα τέλη του έτους ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,7% εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις για διαλύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 5 εκατ. DWT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ