
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει ανακάμψει αρκετά το 2018 όπως αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έρευνα αναφορικά με την πορεία του κλάδου από τις αρχές του έτους.
Συγκεκριμένα η ναυλαγορά όσον αφορά τα Capesizes κινήθηκε σχετικά χαμηλά στις αρχές του έτους ενώ αυτή τη στιγμή τα ναύλα κυμαίνονται κατά μέσο στα $16.019 ημερησίως, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα.
Σύμφωνα με την BIMCO, εξέλιξη-ορόσημο για την αγορά κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους αποτέλεσαν οι εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα οι οποίες αυξήθηκαν κατά 31% όλο αυτό το διάστημα με αποκορύφωμα τον Απρίλιο όπου ανήλθαν στους 10 εκατ. τόνους. Στις αρχές Αυγούστου οι τιμές άνθρακα διεθνώς άρχισαν να εξασθενούν ωστόσο παραμένουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα δίνοντας ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές.
Από την άλλη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα παρουσιάζονται μειωμένες και φέτος. Ενώ τον Ιανουάριο οι εν λόγω εισαγωγές έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, ο όγκος των εισαγωγών παρουσιάζει μείωση της τάξης του 0,8% κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Στον αντίποδα, η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έχει ανέλθει φέτος σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς εγκαινιάζονται ολοένα και περισσότερες χαλυβουργίες στη χώρα.
Όσον αφορά την προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, από τα τέλη Μάρτη, ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση αποτελεί απόρροια της σταθεροποίησης της ανάπτυξης του στόλου των Capesizes και του διαρκώς αυξανόμενου στόλου των Panamaxes.
Παράλληλα η BIMCO σημειώνει ότι μόνο το 8% (214.000) των διαλύσεων bulkers το 2018 αφορά πλοία τύπου Panamax. Στο σύνολο τους οι διαλύσεις bulk carriers έχουν αγγίξει μέχρι στιγμής τα 2,6 εκατ. DWT όταν το 2017 κινήθηκαν στα 14,7 εκατ. DWT και το 2016 στα 29,5 εκατ. DWT. Ξεκάθαρη λοιπόν ένδειξη ότι οι υψηλοί ναύλοι αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τα πλοία τους.
Τέλος η BIMCO εκτιμά ότι έως τα τέλη του έτους ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,7% εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις για διαλύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 5 εκατ. DWT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ