
Ιταλία και Μάλτα αρνήθηκαν στο πλοίο διάσωσης και ασφαλούς μεταφοράς μεταναστών Aquarius, το οποίο μετέφερε 629 επιβάτες, να αγκυροβολήσει στα λιμάνια τους την Κυριακή 10 Ιουνίου 2018 με αποτέλεσμα να παραμένει σε κατάσταση αναμονής στα ανοιχτά της Μεσογείου.
Την άρνηση του ακροδεξιού Υπουργού Εσωτερικών της Ιταλίας για τον ελλιμενισμό του σκάφους σε κάποιο από τα λιμάνια της γείτονας χώρας, δεν άφησε ασχολίαστη η ECSA. Συγκεκριμένα με δελτίο Τύπου της η Ένωση χαρακτήρισε πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι η Ιταλία δεν δέχτηκε να παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια σε 629 μετανάστες πόσο μάλλον όταν μεταξύ αυτών βρισκόταν μικρά παιδιά και έγκυες.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αντιλαμβανόμαστε ότι τα μεσογειακά κράτη όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Μάλτα έχουν υποστεί τεράστια πίεση τα τελευταία χρόνια λόγω των αυξημένων μεταναστευτικών ροών που δέχονται και θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερος καταμερισμός για την υποδοχή τους. Από την άλλη πλευρά θεωρούμε απαράδεκτο πλοία μεταφοράς μεταναστών να απομακρύνονται από τα λιμάνια. Εμπορικά πλοία θα μπορούσαν επίσης να κληθούν ώστε να βοηθήσουν στη διάσωσή τους».
Επισημαίνεται ότι ενώ ο αριθμός των μεταναστών που διασώζονται από τη θάλασσα έχει μειωθεί αισθητά από το 2015, έτος κατά το οποίο είχαμε τον μεγαλύτερο αριθμό μεταναστών να πλέουν στα ανοιχτά της Μεσογείου, τα εμπορικά πλοία εξακολουθούν να συμμετέχουν συχνά στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην κεντρική, δυτική και ανατολική Μεσόγειο.
Υπενθυμίζεται ότι εν τέλει την Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018, ο Πρωθυπουργός της Ισπανίας, κ. Πέδρο Σάντσεθ, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, έδωσε εντολή το Aquarius να αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Βαλένθια. Επισημαίνεται ότι το πλοίο μετέφερε μεταξύ άλλων 123 ασυνόδευτα παιδιά και επτά έγκυες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ