
Το πλοίο με την ονομασία “Viking Grace” της εταιρείας Viking Line είναι το πρώτο επιβατικό πλοίο στον κόσμο το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα περιστρεφόμενο ιστίο (Rotor Sail) με σκοπό την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας για πρόωση. Η συγκεκριμένη λύση αναπτύχθηκε από τη φινλανδική εταιρεία Norsepower Oy Ltd και πρόκειται να ελαττώσει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ θα μειώσει και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και κατά 900 τόνους ετησίως. Το εν λόγω πλοίο θα πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ του Τούρκου (Φινλανδία) και της Στοκχόλμης (Σουηδία) όπου θα μπορεί να εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια.
Το κυλινδρικό ιστίο το οποίο είναι εγκατεστημένο στο πλοίο έχει ύψος 24 μέτρα, διάμετρο 4 μέτρα και χρησιμοποιεί το φαινόμενο Magnus για τη δημιουργία πρόωσης. Καθώς ο ρότορας περιστρέφεται, ο αέρας ρέει με χαμηλότερη πίεση από τη μια πλευρά του σε σχέση με την άλλη. Η διαφορά αυτή της πίεσης δημιουργεί μια δύναμη πρόωσης η οποία κινεί το πλοίο προς τα εμπρός. Η λειτουργία του συστήματος είναι αυτοματοποιημένη και το σύστημα απενεργοποιείται όταν υπάρχει κάποια δυσμενής μεταβολή της κατεύθυνσης ή της ταχύτητας του ανέμου.
Το πλοίο “Viking Grace” αποτελεί ένα από τα πλέον οικολογικά επιβατικά πλοία στον κόσμο, αφού χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο και έχει πολύ χαμηλές εκπομπές και επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Χάρη στο νέο σύστημα Rotor Sail, το πλοίο θα γίνει ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον όταν περνάει από το αρχιπέλαγος του Τούρκου.
Φωτό: vikingline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ