
Η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προβλέπει ότι οι ναύλοι στις διεθνείς τακτικές γραμμές πρόκειται να σημειώσουν πτώση, έπειτα από μια άνοδο που παρατηρήθηκε μέσα στο τρέχον έτος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Maersk δήλωσε ότι η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των containerships έχει υπερκαλύψει την αντίστοιχη ζήτηση, πλήττοντας σημαντικά την εν λόγω αγορά το τρίτο τρίμηνο του 2017. Ο ίδιος ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships δεν είναι μεγάλο, αντιπροσωπεύοντας το 13,5% της υπάρχουσας χωρητικότητας των πλοίων, ωστόσο οι ναύλοι επηρεάζονται δυσμενώς από την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης.
Η αγορά των containerships, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Bloomberg θα επηρεαστεί επίσης από τη μείωση της ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου το ερχόμενο έτος. Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2018, ελαφρά μειωμένο συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις (4,2%). Επίσης, ο προστατευτισμός του εμπορίου στις ΗΠΑ και η προσπάθεια της Κίνας να αποκαταστήσει την οικονομία της στρέφοντας το ενδιαφέρον της προς την εγχώρια κατανάλωση και περιορίζοντας τις εξαγωγές της, δημιουργούν ανησυχίες για το μέλλον της αγοράς των containerships. Επιπλέον, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch η προσφορά στα containerships αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 5,5% το 2018, συγκριτικά με φέτος, ξεπερνώντας την αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης (4,5%).
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πάντως η διαρκής αναφορά των διεθνών πρακτορείων στην πορεία των ναυτιλιακών εταιρειών στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά και στο ομιχλώδες μέλλον των τακτικών γραμμών. Φαίνεται ότι η ναυτιλία, έστω των τακτικών γραμμών, φαίνεται ότι απασχολεί για πρώτη φορά τόσο πολύ τα διεθνή ΜΜΕ, για άγνωστους μέχρι στιγμή λόγους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ