
Η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προβλέπει ότι οι ναύλοι στις διεθνείς τακτικές γραμμές πρόκειται να σημειώσουν πτώση, έπειτα από μια άνοδο που παρατηρήθηκε μέσα στο τρέχον έτος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Maersk δήλωσε ότι η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των containerships έχει υπερκαλύψει την αντίστοιχη ζήτηση, πλήττοντας σημαντικά την εν λόγω αγορά το τρίτο τρίμηνο του 2017. Ο ίδιος ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships δεν είναι μεγάλο, αντιπροσωπεύοντας το 13,5% της υπάρχουσας χωρητικότητας των πλοίων, ωστόσο οι ναύλοι επηρεάζονται δυσμενώς από την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης.
Η αγορά των containerships, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Bloomberg θα επηρεαστεί επίσης από τη μείωση της ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου το ερχόμενο έτος. Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2018, ελαφρά μειωμένο συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις (4,2%). Επίσης, ο προστατευτισμός του εμπορίου στις ΗΠΑ και η προσπάθεια της Κίνας να αποκαταστήσει την οικονομία της στρέφοντας το ενδιαφέρον της προς την εγχώρια κατανάλωση και περιορίζοντας τις εξαγωγές της, δημιουργούν ανησυχίες για το μέλλον της αγοράς των containerships. Επιπλέον, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch η προσφορά στα containerships αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 5,5% το 2018, συγκριτικά με φέτος, ξεπερνώντας την αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης (4,5%).
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πάντως η διαρκής αναφορά των διεθνών πρακτορείων στην πορεία των ναυτιλιακών εταιρειών στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά και στο ομιχλώδες μέλλον των τακτικών γραμμών. Φαίνεται ότι η ναυτιλία, έστω των τακτικών γραμμών, φαίνεται ότι απασχολεί για πρώτη φορά τόσο πολύ τα διεθνή ΜΜΕ, για άγνωστους μέχρι στιγμή λόγους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία. Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από…
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ