Βράβευση του Λιμενικού Σώματος από το PARIS MoU

Βράβευση του Λιμενικού Σώματος από το PARIS MoU

158
Βράβευση του Λιμενικού Σώματος από το PARIS MoU

Βραβεύτηκε το Λιμενικό Σώμα – ΕΛ.ΑΚΤ από τη Γραμματεία του Paris MoU, στο πλαίσιο της 49ης Συνόδου της Επιτροπής του Paris MoU, με αφορμή την ανάδειξη περίπτωσης πλοίου με εμφανή υποβαθμισμένα επίπεδα ασφαλείας, από εξουσιοδοτημένο επιθεωρητή PSC, σύμφωνα με τις διαδικασίες του Paris MoU.
Ειδικότερα κατά τη διάρκεια της πρόσφατης 49η Συνόδου της Επιτροπής του Paris MoU (Haugesund, Νορβηγίας) εξετάστηκαν θέματα που αφορούν στη λειτουργία και αποτελεσματικότητα του Μνημονίου, προωθήθηκαν οι απαραίτητες ενέργειες για την εναρμόνιση των διαδικασιών και πρακτικών που αφορούν στις επιθεωρήσεις, κρατήσεις και απαγόρευση απόπλου πλοίων σε λιμένες της περιοχικής συμφωνίας και εγκρίθηκαν οδηγίες προς τους εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές στον τομέα των επιθεωρήσεων πλοίων.
Στο πλαίσιο των εργασιών της ανωτέρω συνάντησης, η Γραμματεία του PARIS MoU βράβευσε την Ελλάδα με αφορμή την ανάδειξη, ως περίπτωση καλής πρακτικής (best practice) και υποδειγματικής επιθεώρησης πλοίου στο οποίο, κατόπιν ελέγχου που διενεργήθηκε από εξουσιοδοτημένο επιθεωρητή της Λιμενικής Αρχής Καλαμάτας, διαπιστώθηκε ότι τα επίπεδα ασφαλείας σε όλους τους τομείς ήταν εμφανώς υποβαθμισμένα. συγκεκριμένα καταγράφηκαν συνολικά σαράντα (40) ελλείψεις , εκ των οποίων οι είκοσι οχτώ (28) θεωρήθηκαν ότι έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος καθώς και τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας του πληρώματος επί του πλοίου.
Όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίστηκε τόσο από τον Πρόεδρο της 49ης Επιτροπής κ. Brian Hogan, όσο και από τον Γενικό Γραμματέα του Paris MoU κ. Richard Schiferli, ο αριθμός και η σοβαρότητα των ελλείψεων που εντοπίσθηκαν στο προαναφερόμενο πλοίο (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν τη Δ.Σ. MLC 2006), αποτυπώθηκαν και περιγράφηκαν στην εκτεταμένη αναφορά με έναν εξαιρετικό τρόπο, περιλαμβάνοντας φωτογραφικό υλικό που αποκάλυπτε τις εξαιρετικά κακές συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής που επικρατούσαν στο πλοίο. Για το λόγο αυτό, απέδωσαν τα εύσημα στην Ελλάδα για την προσπάθειά της, προτρέποντας παράλληλα τα υπόλοιπα Κ-Μ να δημοσιεύουν ανάλογες περιπτώσεις που εντοπίζονται κατά τη διενέργεια επιθεωρήσεων.
Στην εν λόγω σύνοδο, εκτός της συμμετοχής της χώρας μας, συμμετείχαν εκπρόσωποι των μελών του Μνημονίου Κατανόησης των Παρισίων (Paris MoU) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), εκπρόσωπος του Μαυροβουνίου ως παρατηρητής, του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO), της Ακτοφυλακής των Η.Π.Α (U.S.C.G.), του Μνημονίου Κατανόησης του Τόκιο (Tokyo MoU), της Καραϊβικής (Caribbean MoU), της Μεσογείου (Mediterranean MoU), του Ινδικού Ωκεανού (Indian Ocean MoU), καθώς και της Μαύρης Θάλασσας (Black Sea MoU).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.