
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η άνοδος των προσφερόμενων τιμών συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, γεγονός που κατά ένα ποσοστό οφείλεται στην αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων και κυρίως του Iron Ore που επηρέασε θετικά και τις τιμές του σιδήρου. Επίσης οφείλεται και σε μία ενδεχομένως υπέρ-αισιοδοξία που αναμένεται να διαπιστωθεί αν όντως έχει γερές βάσεις.
Ταυτόχρονα, αναμένουμε να δούμε κατά πόσο η έστω και οριακή άνοδος της ναυλαγοράς θα επηρεάσει τις αποφάσεις των πλοιοκτητών αναφορικά με τις διαλύσεις με μόνη εξαίρεση φυσικά τον κλάδο των Capes, όπου η αρνητική εικόνα των ναύλων σε συνδυασμό με την αύξηση των προσφερόμενων τιμών για διάλυση θα αυξήσει την προσφορά των Capes για διάλυση.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία διαπραγματεύεται κάτω από τις 67 προς το δολάριο, και οι τιμές του σιδήρου βελτιώθηκαν περίπου κατά $ 20/LDT, οι προσφερόμενες τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των ανταγωνιστών και αναμένουμε να δούμε αν το ευρύτερο θετικό κλίμα συνεχιστεί ώστε να παρασύρει ανοδικά και τις τιμές, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι η Ινδία είναι εκτός αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, μπορούμε να πούμε ότι μας εξέπληξε με την άνοδο των προσφερόμενων τιμών, καθώς η χωρητικότητα των διαλυτηρίων συνεχίζει να είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα κατάφερε να κλείσει σε αρκετά υψηλά νούμερα κάποια Pamanax Containers.
Το Πακιστάν, αύξησε και αυτό τις τιμές και βγήκε πάλι στην αγορά, δυναμικά πλεόν, ύστερα από ένα διάστημα όπου δεν επέδειξε έντονα σημεία δραστηριοποίησης και πρέπει να καλύψει το κενό.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,172,257 DWT περίπου, εκ των οποίων το 66% (772,547 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% (96,114 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 26% (303,596 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 255 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ