
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η άνοδος των προσφερόμενων τιμών συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, γεγονός που κατά ένα ποσοστό οφείλεται στην αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων και κυρίως του Iron Ore που επηρέασε θετικά και τις τιμές του σιδήρου. Επίσης οφείλεται και σε μία ενδεχομένως υπέρ-αισιοδοξία που αναμένεται να διαπιστωθεί αν όντως έχει γερές βάσεις.
Ταυτόχρονα, αναμένουμε να δούμε κατά πόσο η έστω και οριακή άνοδος της ναυλαγοράς θα επηρεάσει τις αποφάσεις των πλοιοκτητών αναφορικά με τις διαλύσεις με μόνη εξαίρεση φυσικά τον κλάδο των Capes, όπου η αρνητική εικόνα των ναύλων σε συνδυασμό με την αύξηση των προσφερόμενων τιμών για διάλυση θα αυξήσει την προσφορά των Capes για διάλυση.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία διαπραγματεύεται κάτω από τις 67 προς το δολάριο, και οι τιμές του σιδήρου βελτιώθηκαν περίπου κατά $ 20/LDT, οι προσφερόμενες τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των ανταγωνιστών και αναμένουμε να δούμε αν το ευρύτερο θετικό κλίμα συνεχιστεί ώστε να παρασύρει ανοδικά και τις τιμές, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι η Ινδία είναι εκτός αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, μπορούμε να πούμε ότι μας εξέπληξε με την άνοδο των προσφερόμενων τιμών, καθώς η χωρητικότητα των διαλυτηρίων συνεχίζει να είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα κατάφερε να κλείσει σε αρκετά υψηλά νούμερα κάποια Pamanax Containers.
Το Πακιστάν, αύξησε και αυτό τις τιμές και βγήκε πάλι στην αγορά, δυναμικά πλεόν, ύστερα από ένα διάστημα όπου δεν επέδειξε έντονα σημεία δραστηριοποίησης και πρέπει να καλύψει το κενό.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,172,257 DWT περίπου, εκ των οποίων το 66% (772,547 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% (96,114 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 26% (303,596 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 255 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ