Τυχαία η εκτίμηση πως ο BDI το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλότερα...

Τυχαία η εκτίμηση πως ο BDI το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από το «άσχημο» 2015;

285
Τυχαία η εκτίμηση πως ο BDI το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από το «άσχημο» 2015;

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Αναφορικά με τις «επενδυτικές» ευκαιρίες, πολλάκις έχουμε επισημάνει ότι είναι ιδανική στιγμή για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς βρισκόμαστε σε Buyers Market, αλλά για εταιρείες που έχουν ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια, όχι για την αγορά του πλοίου, αλλά για την κάλυψη των εξόδων του, έως ότου η αγορά ανέβει σε επίπεδα που το Asset Play θα έχει νόημα, εννοώντας ότι η επένδυση αυτή θα έχει αποφέρει ελκυστικά ποσοστά απόδοσης επί του επενδυμένου κεφαλαίου και των κεφαλαιακών εκροών για την κάλυψη των εξόδων.
Σχετικά με την πεποίθηση ότι η αγορά έχει πιάσει «πάτο» και σχετικά σύντομα, με απρόβλεπτο τρόπο, θα κάνει ένα Rebound, θα συμφωνήσουμε ως προς το πρώτο σημείο, αλλά διατηρούμε τεράστιες επιφυλάξεις ότι κάτι θα συμβεί και θα μπει σε Rebounding Mode. Παρά το γεγονός ότι η αγορά των διαλύσεων κινείται σε ιστορικά υψηλά, το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς παραμένει, καθώς η ζήτηση συνεχίζει να είναι ασθενική και όλες οι προβλέψεις για την Παγκόσμια οικονομία και Εμπόριο δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το βραχύ-μεσοπρόθεσμο διάστημα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πορεία του δείκτη το 2016, όπου στις 11 Φεβρουαρίου έφτασε στο ιστορικό χαμηλό, 290 μονάδες και μετά άρχισε μία ανοδική πορεία. Σε απόλυτους όρους, μέσα σε διάστημα 2 μηνών περίπου, έκανε ένα ράλι διπλασιάζοντας την τιμή του, φτάνοντας στις 715 μονάδες στις 27 Απριλίου, αλλά στην πραγματικότητα έργο ίσο με το μηδέν. Εν ολίγοις, έως ότου ο BDI όχι μόνο φτάσει αλλά καταφέρει να συντηρήσει και βιώσιμα επίπεδα, όπου τα έσοδα των πλοίων θα καλύπτουν τουλάχιστον τα OPEX τότε δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για βελτίωση της αγοράς. Το να βιώσουμε επίπεδα των 1,000 μονάδων για λίγο χρονικό διάστημα και μετά την επιστροφή του πάλι στις 600 με 700 μονάδες δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Δεν είναι τυχαίο που ήδη κάποιοι έχουν προβλέψει ότι κατά μέσο όρο ο BDI το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από το «άσχημο» 2015, ενώ κάποιοι άλλοι εκτιμούν ότι η εξυγίανση του δείκτη θα αρχίσει να λαμβάνει χώρα μετά το 2017.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Mini – Capes και στα Handysize, τα ‘ASTI SNUG’ και ‘ROMA SNUG’ 118.863 DWT (2011 – Sinopacific Zhejiang ) και τα ‘LUCY SNUG’ και ‘KAROLINE SNUG’ 33.324 DWT (2010 – Yangzhou Ryuwa), πουλήθηκαν en bloc σε Ευρωπαίους στα $ 34,5. Τα ‘NORD PISCES’, ‘NORD DELFINUS’ και ‘NORD PYXIS’ 114.167 DWT (2010 – Shanghai) πουλήθηκαν, 2 στον Λασκαρίδη, 1 στην Swiss Marine και 1 στον Oldendorff, στα 11,5 το κάθε ένα.
✏ Στα Kamsarmax, τo ‘AMS PEGASUS II’ 81.512 DWT (2012 – Hyundai Vinashin) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,6 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘CALY MANX’ 58.470 DWT (2009 – Tsuneishi Zhoushan), αγοράστηκε στα $ 9,75 εκ.
✏ Στα Handysize, τα ‘NORD HOUSTON’, ‘NORD VANCOUVER’, ‘NORD LONDON’ και ‘NORD HONG KONG’ 32.300 DWT (2011 – Jiangmen Nanyang) πουλήθηκαν σε Ευρωπαίους στα $ 6 εκ. περίπου το κάθε ένα. Το ‘CYAN PHOENIX’ 37.302 DWT (2010 – Huatai) πουλήθηκε στα $ 7,2 εκ. και το ‘AZALEA’ 29.368 DWT (2011 – Shikoku Dock) αγοράστηκε από την Kyma Shipmanagement στα $ 7,8 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα AFRAMAX, το ‘ISIS’ 116.093 DWT (2007 – Universal SB) αγοράστηκε στα $ 26.5 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘PURE GRACE’ 46.057 DWT (1996 – Brod. Trogir), IMO III, αγοράστηκε από την Seven Islands, στα $ 8,2 εκ.