
Η λατινοαμερικανική χώρα που εδώ και σχεδόν 18 χρόνια κυβερνάται υπό καθεστώς «δημοκρατικού σοσιαλισμού» έχει καταστεί συνώνυμη με τον πληθωρισμό, την διαφθορά και το έγκλημα, κάτι που πρέπει να αποδοθεί στην ανικανότητα των κυβερνώντων της χώρας. Μάλιστα, αν στις οφειλές της κυβέρνησης της χώρας προστεθούν και οι οφειλές προς ξένες εταιρείες της εθνικής πετρελαϊκής εταιρίας της Βενεζουέλας PDVSA, τότε το ποσό των συνολικών οφειλών προς το εξωτερικό (σε τράπεζες, επιχειρήσεις, κράτη, θεσμικούς ή ιδιώτες επενδυτές) που προκύπτει αγγίζει τα σχεδόν $30 δις.
Αυτή η πραγματικότητα έχει αρχίσει πλέον να επηρεάζει και τις διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην χώρα, ωθώντας τες να καταγγέλλουν την κυβέρνηση της Βενεζουέλας και τον πρόεδρο της χώρας Μαδούρο, με έντονο τρόπο. Ενδιαφέρον έχουν τα όσα υποστηρίζει ο ίδιος ο πρόεδρος της Ένωσης των Ναυτιλιακών Γραμμών της Βενεζουέλας, Eddy Meayke.
Σε επίσημη δήλωσή του σημειώνει ότι «επί του παρόντος βρίσκονται περί τα 4.000-6.000 εμπορευματοκιβώτια στα χέρια των δημόσιων επιχειρήσεων της χώρας, κάποια για περισσότερο από ένα χρόνο. Λόγω αυτών των καθυστερήσεων στην παράδοση των εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει μία συνεχής αύξηση των χρεών των δημόσιων επιχειρήσεων της χώρας προς τις διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες, τα οποία αγγίζουν το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων – ποσό που αυξάνεται κάθε μέρα».
Σύμφωνα με τον ίδιο η Βενεζουέλα έχει πλέον καταστεί ένας απόλυτα αφερέγγυος πελάτης για τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ όσες επιλέγουν να συνεχίζουν την δραστηριοποίησή τους στους λιμένες της Βενεζουέλας αναλαμβάνουν ένα μεγάλο ρίσκο.
Τι συνεπάγεται αυτή η κατάσταση; Ότι στην περίπτωση που οι δημόσιες επιχειρήσεις της Βενεζουέλας επιθυμούν την εισαγωγή αγαθών θα πρέπει να καταβάλουν εκ των προτέρων το τίμημα της αγοράς τους, ενώ θα πρέπει να προκαταβάλλουν χρηματικά ποσά ακόμα και για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
Έχει ενδιαφέρον ότι έχει περιοριστεί πλέον σημαντικά ο αριθμός των πλοίων που προσεγγίζουν τα λιμάνια της χώρας αλλά και η συχνότητα προσέγγισης, μείωση που αγγίζει σχεδόν το 60%. Έτσι, σε λιμένες όπως της La Guaira ή του Puerto Cabello πραγματοποιείται μόλις μία προσέγγιση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά δύο εβδομάδες, όταν προ ολίγων μηνών ο αριθμός ήταν 4-5 φορές εβδομαδιαίως.
Φωτό: flickr.com/Ruth Hartnup
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ