Πτώση και στην αγορά δεξαμενόπλοιων από το 2016(;)

Πτώση και στην αγορά δεξαμενόπλοιων από το 2016(;)

202
Πτώση και στην αγορά δεξαμενόπλοιων από το 2016(;)

Το 2016 η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια προβλέπεται να μειωθεί από τα σημερινά υψηλά επίπεδα. Ο βασικός λόγος είναι ότι το εμπόριο αργού πετρελαίου προβλέπεται να μειωθεί λόγω της άφθονης αποθήκευσης, ενώ ο στόλος των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να γιγαντωθεί με ταχύ ρυθμό. Σύμφωνα με τους συμβούλους της Drewry οι τιμές των ναύλων στην αγορά των crude tankers είναι σε καλά επίπεδα λόγω της έντονης εμπορίας, μεταφοράς και αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Οι τιμές στην αγορά των product tankers έχουν επίσης σημειώσει άνοδο παρά την αύξηση του στόλου, ενώ αρκετά product tankers «μεταπήδησαν» στην αγορά των crude. Τα υψηλά ποσοστά στην αγορά δεξαμενοπλοίων συνέχισαν να προσελκύουν μια σειρά από φορείς χημικών προϊόντων / πετρελαίου στο εμπόριο προϊόντων, ενώ ένας αριθμός μεγαλύτερος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων μετακόμισε στο εμπόριο αργού προκειμένου να επωφεληθεί από υψηλότερα κέρδη.
H αποθήκευση σε προϊόντα πετρελαίου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και αυτό έχει οδηγήσει τους διαχειριστές να ναυλώνουν δεξαμενόπλοια ως πλωτές αποθήκες λόγω έλλειψης αποθηκευτικών χώρων ειδικά σε συγκεκριμένες περιοχές. Η Drewry αναμένει ότι η επικειμένη έξαρση στις παραδόσεις νεότευκτων αλλά και η επιστροφή αρκετών σκαφών (που σήμερα χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι) στην spot αγορά θα επηρεάσει τους ναύλους ειδικά μετά το 2016.
Οι πλοιοκτήτες πρέπει να παραμείνουν συγκρατημένοι ως προς τις παραγγελίες τους στη συγκεκριμένη αγορά αφού μακροπρόθεσμα η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων της ενεργειακής αγοράς των ΗΠΑ και των αναγκών της Άπω Ανατολής μπορεί να δημιουργήσει σε ανατροπή της παρούσας ευημερίας.
Φωτο: ΕΡΑ