Αυτανάφλεξη φορτίων: συστάσεις για τη μεταφορά κάρβουνου

Αυτανάφλεξη φορτίων: συστάσεις για τη μεταφορά κάρβουνου

134
Αυτανάφλεξη φορτίων: συστάσεις για τη μεταφορά κάρβουνου

Με αφορμή την πρόσφατη πυρκαγιά που ξέσπασε σε πλοίο στο Walvis Bay της Ναμίμπια, το Skuld P&I Club κάνει μια αναφορά στους κινδύνους αλλά και στον τρόπο μεταφοράς του συγκεκριμένου φορτίου.

Πιο συγκεκριμένα, η πυρκαγιά στη συγκεκριμένη περίπτωση προκλήθηκε από το φορτίου κάρβουνου το οποίο ήταν στοιβαγμένο σε σάκους που είχαν τοποθετηθεί μέσα σε ένα κοντέινερ, πάνω στο κατάστρωμα. Παρά το γεγονός όμως ότι το φορτίο είχε περάσει τον ειδικό έλεγχο του UN για αυτανάφλεξη και είχε χαρακτηριστεί ως μη- επικίνδυνο, μετά από 12 ώρες από τον απόπλου εντοπίστηκε καπνός πάνω στο κατάστρωμα που προερχόταν από το συγκεκριμένο κοντέινερ.

Μέσα σε λίγα λεπτά η πύρινη λαίλαπα είχε εξαπλωθεί και στα διπλανά κοντέινερς, αλλά η ετοιμότητα του πληρώματος σε συνδυασμό με την εύκολη πρόσβαση στην περιοχή της πυρκαγιάς, (αφού ήταν πάνω στο κατάστρωμα) συντέλεσε στην γρήγορη και χωρίς απώλειες κατάσβεση της.

Πρέπει να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά σύμφωνα με την South African Maritime Safety Authority (SAMSA) όπου παρατηρείται αυτανάφλεξη κάρβουνου εξαγωγής από τη Ναμίμπια (το οποίο έχει περάσει τους απαραίτητους ελέγχους) και επομένως δεν τίθεται θέμα για ένα γενικότερο προβληματισμό σχετικά με το συγκεκριμένο στερεό καύσιμο. Παρόλα αυτά, το Club συμβουλεύει τα μέλη του να ενημερώνονται για τις ημερομηνίες δειγματοληψίας και στοιβασίας του φορτίου, καθώς ο κώδικας IMSBC επιβάλει ότι ο έλεγχος του φορτίου πρέπει να πραγματοποιείται σε χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 13 ημερών από την ημέρα της έναρξης της φόρτωσης.

Μια επιπρόσθετη σύσταση σύμφωνα με το Skuld, είναι και η τοποθέτηση των κοντέινερ που περιέχουν επικίνδυνα φορτία όπως το κάρβουνο πάνω στο κατάστρωμα, και στοιβαγμένα μέχρι και δεύτερο tier, ενώ παραλλήλως να πραγματοποιούνται και περιπολίες ασφάλειας και πυρασφάλειας σε σύντομα χρονικά διαστήματα.