Θετική η ανατροπή στην παγκόσμια ναυλαγορά για τον τομέα των bulkers και...

Θετική η ανατροπή στην παγκόσμια ναυλαγορά για τον τομέα των bulkers και των containers

308
Θετική η ανατροπή στην παγκόσμια ναυλαγορά για τον τομέα των bulkers και των containers

Φωτό: ΑΠΕ-ΕΡΑ (DIRK WAEM) 

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου τερματίζει με τα τελευταία στοιχεία από την Eurostat να εμφανίζουν στο προσκήνιο ανατροπές για τον ανάπτυξη της ευρωζώνης κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2015. Σύμφωνα με την Eurostat, η οικονομία της Γαλλίας εμφάνισε ταχύτερο ρυθμό από τη Γερμανία, η οποία εμφάνισε επιβράδυνση σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014. Μία ακόμη σημαντική μεταβολή είναι ότι όλες οι χώρες-μέλη που βρέθηκαν στο επίκεντρο της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης πριν από λίγα χρόνια ανακάμπτουν σήμερα με ζωηρούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η Γαλλία παρουσίασε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τη Γερμανία, φθάνοντας το υψηλό διετίας στο 0,6% το α΄ τρίμηνο του 2015, ενώ η οικονομική δραστηριότητα στη Γερμανία επιβραδύνθηκε στο 0.3% από 0.7% το τέταρτο τρίμηνο του 2014.

Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν η Ελλάδα (-0,2%) και η Φινλανδία (-0,1%). Η υποχώρηση του κόστους ενέργειας και οι χαμηλότερες τιμές στα αγαθά και στις υπηρεσίες έχουν ωφελήσει την κατανάλωση στις οικονομίες του ευρωπαϊκού Νότου, τονώνοντας την ανάπτυξη, αντίθετα από τις χώρες-μέλη που εξαρτώνται περισσότερο από τις εξαγωγές όπως η Γερμανία.

Στην πλευρά της Ασίας, η Κίνα εκπλήσσει για μια ακόμη φορά αρνητικά μετά από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία για την κινητικότητα των εισαγωγών-εξαγωγών. Η σημαντική πτώση των εξαγωγών της Κίνας κατά τη διάρκεια του Απριλίου, αποτελεί την τελευταία ένδειξη για την υποχώρηση της Κινέζικης οικονομίας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 6.2% από τον Απρίλιο του 2014, μετά από 14.6% ετήσια πτώση που είχε σημειωθεί το Μάρτιο. Η πτωτική τάση διόρθωσης είναι ακόμα πιο έντονη στις εισαγωγές, καθώς σημειώθηκε 16.1% ετήσια μείωση από 12.3% μείωση το Μάρτιο, τονίζοντας την εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η δεύτερη βδομάδα του Μαΐου φαίνεται να δημιουργεί θετική ανατροπή τόσο για τον τομέα των bulkers όσο και για τα containers, με την αγορά των tankers να εμφανίζει ισχυρή εικόνα στα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους VLCC. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμα βεβαιότητα για τη σταθερότητα της ανοδικής πορείας στη ναυλαγορά των bulkers, καθώς η εξασθενημένη εγχώρια Κινέζικη ζήτηση θα παραμείνει σοβαρή απειλή στη τωρινή κρίση της ναυλαγοράς.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η απόδοση του γενικού δείκτη BDI ξεπέρασε επιτέλους αυτή τη βδομάδα τις 600 μονάδες, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει την καλύτερη εικόνα απόδοσης. Ωστόσο, αυτή τη βδομάδα η ανόρθωση του δείκτη πάνω από το όριο των 600 μονάδων καθοδηγήθηκε από το μέγεθος capesize. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize πλησίασαν αυτή τη βδομάδα τα $6,000/ημέρα , όταν διακυμαίνονταν επίμονα στο όριο από $3,000 εώς $3,500/ημέρα από τις 20 Μαρτίου, με το μέγεθος supramax να συνεχίζει να εμφανίζει επίπεδα άνω από $6,000/ημέρα από τις 10 Μαρτίου.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 637 μονάδες, 64 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 35.5% κάτω από το κλείσιμο του Μαΐου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 988 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί τη σημαντική άνοδο της προηγούμενης βδομάδας και δεν εμφανίζει καμία μεταβολή από τα επίπεδα WS35.

Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς εμφανίζουν αύξηση 17 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18). Τα επίπεδα ναυλαγοράς παραμένουν τώρα άνω από το όριο WS 30 από το κλείσιμο της εβδομάδας 10 Απριλίου, 2015.

Εν αντιθέσει με την ισχυρή εικόνα στο μεγαλύτερο μέγεθος VLCC, η τάση εξασθένισης στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου επιμένει από την προηγούμενη βδομάδα με μια ήπια ανοδική τάση. Στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς ξεπέρασαν πάλι τα όριο WS100 ($ 24,000/ημέρα), παρουσιάζοντας εβδομαδιαία άνοδο 5 μονάδων, όταν την περασμένη βδομάδα πρόβαλλαν εξασθένηση κάτω από το ψυχολογικό όριο WS100.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσίασε αυτή τη βδομάδα άνοδο πάνω από το όριο 800 μονάδων για πρώτη φορά από το κλείσιμο της βδομάδας 3 Απριλίου. Ωστόσο, ο δείκτης παραμένει κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Η αρνητική απόδοση συνεχίζει να καθοδηγείται από την εξασθένηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που παρουσίασε αυτή τη βδομάδα τα πρώτα σημάδια ανάρρωσης μετά το τέλος του Κινέζικου νέου έτους. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 830 μονάδες, 69 μονάδες άνω από την περασμένη βδομάδα (9% άνοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 151% εβδομαδιαία άνοδο και 41% πτώση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.