Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το 2015 GREEN4SEA Forum

Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το 2015 GREEN4SEA Forum

175
Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το 2015 GREEN4SEA Forum

Το 2015 GREEN4SEA Forum ολοκλήρωσε με επιτυχία τις εργασίες του σχετικά με μείζονα περιβαλλοντικά ζητήματα της ναυτιλίας, στις 22 Απριλίου 2015, στο Ευγενίδειο Ιδρυμα. Το συνέδριο προσέλκυσε 950 εκπρόσωπους της ναυτιλιακής κοινότητας από 450 οργανισμούς και 25 χώρες συνολικά.

25 ομιλητές, εξειδικευμένοι στη νομοθεσία του κλάδου, ανέλυσαν τις απόψεις τους σε θέματα σχετικά με τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή αποδοτικότητα του κλάδου, τις επιλογές καυσίμων για συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς καθώς και το πολυσυζητημένο θέμα που απασχολεί τελευταία τη ναυτιλία, τη διαχείριση του έρματος.

Η εκδήλωση οργανώθηκε από την SQE4SEA και είχε ως μεγάλους χορηγούς τις εταιρείες Βureau Veritas, ERMA FIRST ESK Engineering, Lloyd’s Register, Schneider Electric  καθώς και το ειδησεογραφικό κανάλι SKAI για την κάλυψη του συνεδρίου. Επιπλέον, χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εξής εταιρείες: ABS, American P&I Club, Chart Industries, DNV GL Maritime, Dorian LPG, Drew Marine, Du Pont/BELCO, ECOSPRAY Technologies, Kyklades Maritime Corporation, Nakashima Propellers, NAPA, Poseidon Med, SKF Marine, SQEACADEMY, SQEMARINE, Transmar Shipping, Trojan Marinex, UK P&I Club, VAF Instruments, Wartsila και Yara Marine Technology.

Η εκδήλωση είχε επίσης ως υποστηρικτές τους οργανισμούς Chios Marine Club, ECOMASYN, ECSA, EENMA, EΛΙΝΤ, Green Award Foundation, HEMEXPO, INTERTANKO, MARTECMA, NAMEPA, QACE, WIMA and WISTA.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία του, ο κ. Απόστολος Μπελόκας, ιδρυτής και διευθυντής σύνταξης του GREEN4SEA καθώς επίσης και πρόεδρος του συνεδρίου, επεσήμανε το στόχο αυτής της αφιλοκερδούς εκδήλωσης, ο οποίος είναι η προώθηση των βέλτιστων και βιώσιμων πρακτικών για μια πιο “πράσινη’’ ναυτιλία.

11173459_980669968620117_2121172621_n

Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε τέσσερα μέρη ως εξής:

Μέρος πρώτο: Πρακτικές για βιωσιμότητα και αειφορία

Ο κ. Σταμάτης Φραδέλος, ΑBS, παρουσίασε τις πρόσφατες νομοθετικές εξελίξεις σχετικά με το περιβάλλον της ναυτιλίας τονίζοντας τα θέματα που θα τεθούν υπό συζήτηση στο επικείμενο MPEC 68

Ο κ. William H. Moore, American P&I Club Carriers εξήγησε πώς πρέπει οι διαχειριστές των πλοίων και οι πλοιοκτήτες να συμμορφώνονται με τους βασικούς κανονισμούς και τι πρέπει να γνωρίζουν ταξιδεύοντας προς και από τις ΗΠΑ.

Ο κ. Benoit Loicq, ECSA παρουσίασε τις θέσεις της ΕΕ και του ΙΜΟ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να διασφαλίσει πως η εφαρμογή του σχετικού κανονισμού της ΕΕ παρέχει εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές.

Ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Transport & Environment, ανέλυσε πώς ο νέος κανονισμός της ΕΕ για την Παρακολούθηση, Καταγραφή και Επαλήθευση των εκπομπών των αέριων ρύπων θα επηρεάσει τον κλάδο, σημειώνοντας ότι σύμφωνα με την τρίτη μελέτη αερίων του θερμοκηπίου του IMO, η προβλεπόμενη αύξηση της ζήτησης των μεταφορών θα αντισταθμίσει οποιαδήποτε βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας.

Ο κ. Klaus Grensemann, QACE στην ομιλία του εξήγησε τον ρόλο του οργανισμού QACE για βιωσιμότητα.

Ο κ. Παναγιώτης Μήτρου, Hellenic Lloyd’s SA, επικεντρώθηκε στο έργο Poseidon Med και αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που προκύπτουν από την υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμo για τα πλοία. Ο στόχος του έργου είναι να αναβιώσει τον τομέα της ναυτιλίας, μέσω του σχεδιασμού και της εκτέλεσης μιας ομαλής μετάβασης της ναυτιλίας της Ανατολικής Μεσογείου σε μια νέα εποχή, την εποχή του φυσικού αερίου.

11198900_980669588620155_1859001818_n
Μέρος δεύτερο: Ενεργειακή Αποδοτικότητα

Ο κ. Jarle Coll Blomhoff, DNV GL Maritime, εξήγησε ότι υπάρχουν δύο κύριες κινητήριες δυνάμεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων: αλλαγή στο σχεδιασμό των πλοίων και μείωση των απωλειών μέσω της βελτίωσης της λειτουργίας τους. Επίσης, παρείχε στοιχεία από το έργο που έχει αναλάβει ο νηογνώμονας σε συνεργασία με την Euronav για βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας του στόλου της εταιρείας.

κ. Κωνσταντίνος Κανελλάκης, Schneider Electric, έδωσε μια παρουσίαση σχετικά με τις δυνατότητες για ενεργειακή αποδοτικότητα χρησιμοποιώντας συστήματα μετάδοσης μεταβλητής ταχύτητας στους ανεμιστήρες και τις αντλίες.

Ο κ. Albert Leysn, Drew Marine, επικεντρώθηκε στην ποιότητα, τις προδιαγραφές και τη συντήρηση των μελλοντικών καυσίμων νέας γενιάς

Ο κ. Gerald Rolfe, SKF Marine, ανέλυσε πώς η συντήρηση υπό όρους βελτιστοποιεί την απόδοση των κεφαλαίων και παρέχει στους διαχειριστές πλοίων αξιοπιστία εξοπλισμού και βελτίωση της υγείας και ασφάλειας.

Ο κ. Εdwin Schuirink, VAF Instruments, υπογράμμισε πόσο σημαντικό θέμα είναι η παρακολούθηση της αποδοτικότητας του κύτους και της προπέλας καθώς ο παγκόσμιος στόλος πλέει με 30% επιπλέον αντίσταση λόγω ρύπανσης αυτών.

Ο κ. Yoshihisa Οκάντα, Nakashima Propeller, έδωσε μια παρουσίαση σχετικά με τις προπέλες και τις νέες συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα ενός νέου έλικα.

11100416_980669601953487_183184996_n

Μέρος τρίτο: Οι επιλογές καυσίμων στη ναυτιλία

Ο Δρ. Γιάννης Κοκαράκης, Bureau Veritas, παρουσίασε τις διαθέσιμες μελλοντικές επιλογές για καύσιμα. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό καύσιμο στον τομέα της ναυτιλίας από το 2020 μέχρι το 2070 ενώ μετά το 2070 καύσιμα, όπως το υδρογόνο, τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα, θα επιλέγονται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του πλοίου

κ. Joris van Kreij, Chart Industries, αναφέρθηκε στα συστήματα πλοίων που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) τονίζοντας πόσο σημαντική είναι η μόνωση στις δεξαμενές μεταφοράς. Συνέστησε η επιλογή του εκάστοτε προμηθευτή να γίνεται με γνώμονα την εμπειρία του στην κατασκευή δεξαμενών με κενό.

H κ. Μαρία Κυρατσούδη, Hellenic Lloyd’s, παρουσίασε την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος για συμμόρφωση με τα οξείδια του θείου μέχρι το 2020 και ανέλυσε την τεχνολογία των συστημάτων αποθείωσης καυσαερίων, η οποία μπορεί να είναι μια ώριμη τεχνολογία για την βιομηχανία, ωστόσο η απόφαση για την χρήση δεν είναι απλή. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάζουν τo δικό τους οικονομικό μοντέλο για την ανάπτυξη εξειδικευμένων λύσεων.

κ. Kai Låtun, Yara Marine Technologies AS, ανέλυσε κάτω από ποιες συνθήκες πρέπει να αξιολογηθεί η αποδοτικότητα μιας επένδυσης συστήματος αποθείωσης καυσαερίων, xρησιμοποιώντας συγκεκριμένα παραδείγματα εγκαταστάσεων της τεχνολογίας επί των πλοίων και απεικονίζοντας τον τρόπο υπολογισμού του χρόνου απόσβεσης καθώς και τα έξοδα των αναλώσιμων κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης.

Ο κ.Gilberto Rubini, ECOSPRAY Τechnology, έδωσε μια παρουσίαση για τη συμμόρφωση των εφοπλιστών με τα όρια εκπομπών καλύπτοντας ταυτόχρονα τις λειτουργικές τους ανάγκες.

Ο κ. Marco Dierico, η DuPont / BELCO, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα, την τεχνολογία και τις τάσεις της αγοράς των συστημάτων αποθείωσης καυσαερίων.

11186386_980669578620156_862574580_n

 

Μέρος τέταρτο: Πρακτικές για την Διαχείριση του Έρματος

Ο κ. Joseph J.Angelo, INTERTANKO, παρουσίασε τις πρόσφατες νομοθετικές εξελίξεις που αφορούν την διαχείριση του έρματος και εξήγησε τις πρωτοβουλίες της INTERTANKO και του κλάδου που έχουν ληφθεί υπόψιν από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Ο κ. Gary Croot, IMESA, ανέλυσε το νομοθετικό καθεστώς που ισχύει στις ΗΠΑ για τη διαχείριση του έρματος και πώς επηρεάζει τους πλοιοκτήτες.

Ο κ. Cedric Chatteleyn, Thomas Miller Hellas, ενημέρωσε το κοινό για το αντίκτυπο της Σύμβασης για τη Διαχείριση του Έρματος στο επιχειρησιακό, λειτουργικό και ασφαλιστικό κόστος. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν η Σύμβαση τεθεί σε εφαρμογή, θα οδηγήσει σε σίγουρη αύξηση του λειτουργικού και ασφαλιστικού κόστους.

Ο κ.Leif Eric Caspersen, ERMA First, αναφέρθηκε στους δέκα μύθους γύρω από το έρμα και τη διαχείριση του.

Ο κ. Στέλιος Κυριάκου, Wartsila, κάλυψε τα πιο σημαντικά θέματα για τη διαχείριση του έρματος υπενθυμίζοντας του λόγους που πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή η σχετική Συνθήκη. Οι διεθνείς και τοπικοί κανονισμοί εξετάστηκαν από την άποψη των διαδικασιών απόδοσης και την έγκριση τύπου του εξοπλισμού.

Ο κ. Juha Kiukas, Trojan Marinex, επικεντρώθηκε στη διαδικασία έγκρισης των συστημάτων διαχείρισης έρματος από την Ακτοφυλακή της Αμερικης τονίζοντας ότι αυτό από μόνο του είναι μια προσωρινή λύση.

Στο τέλος κάθε μέρους ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό.

Τέλος, ο επιμελητής του GREEN4SEA κ. Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τους ομιλητές, τους υποστηρικτές, τους χορηγούς και την οργανωτική ομάδα του συνεδρίου, για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.

10443788_980669595286821_1054510004_n