Η Αιθιοπία αναζητά διεξόδους προς τη θάλασσα

Η Αιθιοπία αναζητά διεξόδους προς τη θάλασσα

50
Η Αιθιοπία αναζητά διεξόδους προς τη θάλασσα

Το νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών της ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Αιθιοπία. Ειδικότερα, η αρμόδια αρχή Ethiopian Maritime Affairs Authority (EMAA), προετοίμαζε τα τελευταία δύο χρόνια την αναδιάρθρωση του αιθιοπικού κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, ο οποίος αποτελεί σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, έναν από τους πιο αναξιόπιστους τομείς παγκοσμίως, όπου για κάθε εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορεύματος, απαιτούνται σαράντα τέσσερεις ημέρες!

Από το 1993 κι έπειτα, μετά την ανεξαρτητοποίηση της Ερυθραίας, η Αιθιοπία, έχασε την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα και μετετράπη σε περίκλειστο κράτος. Γι’αυτό το λόγο, οι εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας υποχρεωτικά διεκπεραιώνονται από τους λιμένες γειτονικών κρατών, όπως το λιμάνι του Τζιμπουτί, το οποίο αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται το 95% του συνολικού εμπορίου της Αιθιοπίας. Η χώρα εξετάζει και εναλλακτικές επιλογές όπως τα λιμάνια της Σομαλίας και του Σουδάν, όμως τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζουν οι δύο χώρες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης των μεταφορών της χώρας, θα τεθεί υπό εξέταση το μόρφωμα Ethiopian Shipping and Logistics Services Enterprise, το οποίο αποτελείται από τις Ethiopian Shipping Lines, Dry Ports Enterprise, και Ethiopian Maritime and Transit Enterprise, με στόχο να αξιολογηθεί εάν συνιστά μονοπωλιακή πρακτική.

Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια της Αιθιοπίας για εκσυγχρονισμό των μεταφορικού της κλάδου είναι το United Nations Development Program (UNDP).