Τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ «σε επιφυλακή»

Τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ «σε επιφυλακή»

79
Τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ «σε επιφυλακή»

H διαχείριση του όγκου των φορτίων των πλοίων που έχουν εκτρέψει την πορεία τους λόγω της κατάρρευσης της γέφυρας της Βαλτιμόρης, όπως επίσης και η εκτιμώμενη ανάπτυξη το 2024, θα είναι ένα απαιτητικό «task» για τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, αναφέρει η Drewry σε πρόσφατη ανάλυσή της.

Η κατάρρευση της γέφυρας ήρθε να προσθέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στις αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το μεγαλύτερο αμερικανικό λιμάνι σε όρους διαχείρισης αυτοκινήτων, ενώ σημαντική είναι η συμβολή του στη μεταφορά άνθρακα.

Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ανέστειλε όλες τις μεταφορές από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης μέχρι νεωτέρας. Το φορτίο αυτό θα εκτραπεί, φυσικά, προς τα γειτονικά λιμάνια. Για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, η κύρια πύλη εισόδου στο βόρειο μισό της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ είναι η Νέα Υόρκη/Νιου Τζέρσεϊ, που αντιπροσωπεύει το 59% της διακίνησης. Οι τερματικοί σταθμοί στην περιοχή Hampton Roads διαχειρίζονται το 25%, η Βαλτιμόρη το 9%, η Φιλαδέλφεια το 6% και το υπόλοιπο ποσοστό κατανέμεται μεταξύ της Βοστώνης, του Γουίλμινγκτον (Ντελαγουέαρ) και άλλων μικρότερων τερματικών σταθμών.

Το 2023, το συνολικό utilisation των τερματικών σταθμών της περιοχής εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στο 60%, μετά από μείωση του συνολικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων κατά 13,2% σε ετήσια βάση και αύξηση της δυναμικότητας των τερματικών κατά 5,5%, σύμφωνα με δεδομένα της Drewry. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της δυναμικότητας σημειώθηκε στο Seagirt Marine Terminal της Βαλτιμόρης, το οποίο πρόσθεσε 800.000 TEUs κατά το περασμένο έτος.

Oι τελευταίες εκτιμήσεις της Drewry κάνουν λόγο για αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Αμερική κατά 10,6% το 2024. Αφαιρώντας το capacity της Βαλτιμόρης, κατανέμοντας τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων της στους τερματικούς σταθμούς Νέα Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ, Φιλαδέλφειας και Hampton Roads και συμπεριλαμβάνοντας την προβλεπόμενη ανάπτυξη για την αγορά, το 2024 το μέσο utilisation θα μπορούσε να φτάσει το 79%.

H νεότερη αυτή εξέλιξη φέρνει στον νου τη συμφόρηση που καταγράφηκε στα αμερικανικά λιμάνια κατά την περίοδο της πανδημίας και τις μεγάλες καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.