Οι παράγοντες αισιοδοξίας για τα tankers

Οι παράγοντες αισιοδοξίας για τα tankers

197
Οι παράγοντες αισιοδοξίας για τα tankers

Θετικό διαφαίνεται το outlook για τα δεξαμενόπλοια, απότοκο των εκτιμήσεων για την άνοδο της κατανάλωσης πετρελαίου και της ζήτησης για τονομίλια βραχυπρόθεσμα.

Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal σημειώνει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου αναμένεται να φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ τόσο το 2023 όσο και το 2024. Επιπλέον, βάσει της BIMCO, η άνοδος των τονομιλίων των δεξαμενόπλοιων εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί μεταξύ του 5% και του 6% το 2023 και μεταξύ του 5,5% και του 6,5% το 2024.

Παράλληλα, η άνοδος που λαμβάνει χώρα στην προσφορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει περιορισμένη. Από τα πλοία που εισήλθαν στον στόλο το 2022, 45 ήταν VLCCs, 40 ήταν Aframaxes και 40 ήταν MR tankers, ενώ ο στόλος των Suezmaxes παρέμεινε σταθερός. Ακόμη, βάσει της Intermodal, παρότι μετά από παραγγελίες που τοποθετήθηκαν το 2023 πλέον το ποσοστό orderbook προς στόλο άγγιξε το 6,5%, το ποσοστό των πλοίων άνω των 20 ετών αγγίζει το 13% του στόλου.

Συνεπώς, η παράδοση των υπό παραγγελία πλοίων στον στόλο αναμένεται να συνοδευτεί και από την «έξοδο» κάποιων γηραιότερων, αντισταθμίζοντας έως έναν βαθμό τη μεταβολή στην προσφορά των tankers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.