Η ισχύς του στόλου του Πειραιά/Αθήνας έναντι του παγκόσμιου

Η ισχύς του στόλου του Πειραιά/Αθήνας έναντι του παγκόσμιου

10
Η ισχύς του στόλου του Πειραιά/Αθήνας έναντι του παγκόσμιου

Οι εταιρείες που βρίσκονται σε Πειραιά και Αθήνα, και δη ο στόλος που διαχειρίζονται, συνιστά μια ικανοποιητική προσέγγιση της ισχύος της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Στο πλαίσιο αυτό, ενώ σε όρους dwt, η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 17,3% του παγκόσμιου στόλου, τα αντίστοιχα ποσοστά σε όρους gt είναι μικρότερα.

Ειδικότερα, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers αριθμεί πλοία χωρητικότητας 974 εκατ. gt. Από την άλλη, η αθροιστική χωρητικότητα των bulk carriers των εταιρειών σε Πειραιά και Αθήνα αγγίζει τα 113 εκατ. gt. Συνεπώς, o στόλος bulk carriers του Πειραιά/Αθήνας είναι το 11,6% του παγκόσμιου σε όρους gt.

Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων είναι τα εξής:

-Πετρελαιοφόρα: 11,8% (77 εκατ. gt)

-Chemical/Product tankers: 39,2% (20 εκατ. gt)

-Containerships: 7,5% (23 εκατ. gt)

-Gas carriers: 22,7% (20 εκατ. gt)

Συνολικά, ο στόλος του Πειραιά/Αθήνας απαρτίζεται από πλοία χωρητικότητας 253 εκατ. gt, δηλαδή 12,2% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου για τις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων σε όρους gt.

Στο σημείο αυτό, η διαφορά στην ισχύ του στόλου σε όρους gt και όρους dwt οφείλεται στο τι λαμβάνουν υπόψη οι συγκεκριμένες μονάδες μέτρησης. To gt είναι μια μονάδα μέτρησης που λαμβάνει το σύνολο των κλειστών χώρων ενός πλοίου και αφορά το πλοίο αυτό καθαυτό και όχι το φορτίο του. Από την άλλη, το dwt είναι μια μονάδα μέτρησης που εστιάζει στο βάρος που μπορεί να μεταφέρει ένα πλοίο (εμπόρευμα, καύσιμα, φρέσκο νερό, προμήθειες, επιβάτες, πλήρωμα κ.ο.κ.).

Πηγή: UNCTAD “Review of Maritime Transport 2023” & Δεδομένα των Ναυτικών Χρονικών προερχόμενα από την Greek Shipping Publications

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.