Προς νέες ανακατατάξεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Προς νέες ανακατατάξεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων;

303
Προς νέες ανακατατάξεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Λίγες ημέρες απομένουν προτού τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου, μια εξέλιξη που εκτιμάται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Ειδικότερα, πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής xClusiv επικεντρώνεται στον στόλο των δεξαμενόπλοιων αλλά και στους παράγοντες Κίνα, Ινδία. Οι δύο χώρες της Ανατολής αποτέλεσαν κύριο προορισμό για το ρωσικό πετρέλαιο, αφότου εκείνο έχασε τη θέση του στις ευρωπαϊκές αγορές. Η όρεξη των δύο χωρών για το ρωσικό αργό αποτελεί απότοκο τόσο της χαμηλής τιμής του όσο και της ζήτησης των διυλιστηρίων τους. Στην περίπτωση των διυλισμένων προϊόντων όμως, η ζήτηση της Ινδίας και της Κίνας δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή.

Αντίθετα με την περίπτωση του αργού πετρελαίου, η Κίνα και η Ινδία συνιστούν αφετηρία των product tankers παρά προορισμό. Συνεπώς, επί του παρόντος, θολό παραμένει το τοπίο αναφορικά με το που θα κατευθυνθούν τα ρωσικά πετρελαϊκά παράγωγα αφότου καταστούν και επισήμως ανεπιθύμητα στην Ευρώπη.

Αναλυτές, όπως σημειώνει το Bloomberg, εκτιμούν πως τα ρωσικά παράγωγα ίσως δεν είναι σε θέση να βρουν επαρκείς (δεδομένου του όγκου τους) προορισμούς. Άλλωστε, πέραν του γεγονότος ότι θα χρειαστεί πιθανά να ανταγωνιστούν την Κίνα και την Ινδία, πέραν του εμπάργκο η ΕΕ προσβλέπει στη θέσπιση πλαφόν στην τιμή τους.

Φωτό: A P/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.