Ο «σκοτεινός» στόλος δεξαμενόπλοιων προς νέα άνοδο

Ο «σκοτεινός» στόλος δεξαμενόπλοιων προς νέα άνοδο

322
Ο «σκοτεινός» στόλος δεξαμενόπλοιων προς νέα άνοδο

Οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο από πληθώρα χωρών, με οδηγό εκείνες της Δύσης, προκάλεσαν έντονες αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη πετρελαϊκών ροών, επιδρώντας σημαντικά στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, οι εν λόγω αλλαγές δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Πιο συγκεκριμένα, και με επίκεντρο την αγορά των clean tankers, οι ρωσικές εξαγωγές διυλισμένων προϊόντων βρίσκονται σε άνοδο τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς η Μόσχα επιθυμεί τη μεγιστοποίηση των εξαγωγών πριν από την κρίσιμη ημερομηνία της Κυριακής 5 Φεβρουαρίου.

Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι η Ρωσία θα απαγορεύσει τις εξαγωγές πετρελαίου για πέντε μήνες σε χώρες που τηρούν το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο θα οδηγήσει στη μείωση των πλοίων που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη θα οδηγήσει σε άνοδο της προσφοράς στην αγορά δεξαμενόπλοιων και σε μείωση της ζήτησης. Συνεπώς, γηραιότερα και λιγότερα ανταγωνιστικά δεξαμενόπλοια θα εξέλθουν από τη διεθνή αγορά και ο λεγόμενος «σκοτεινός» στόλος δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί.

Συνεπώς, παρότι παροδικά οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς στην αγορά δεξαμενόπλοιων θα γείρουν ενάντια στα tankers, η αλλαγή αυτή θα είναι παροδική. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, η αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά προϊόντων που υπόκεινται σε κυρώσεις θα υποστηριχθεί και από τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.