
Σημαντικές είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων, σύμφωνα με όσα τονίστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο της International Union of Marine Insurance στο Σικάγο.
Συγκεκριμένα, ο Rama Chandran, πρόεδρος του πρόεδρος της Επιτροπής Ποντοπόρων Πλοίων (Ocean Hull Committee), κατά τη διάρκεια ομιλίας του ανέφερε ότι το α’ εξάμηνο του 2022 κατεγράφη αύξηση στις απαιτήσεις, κυρίως λόγω αυξημένων δραστηριοτήτων αλλά και της ανόδου του πληθωρισμού, που συνεπάγεται αύξηση του κόστους πρώτων υλών και του κόστους εργασίας. «Καθώς η ναυτιλιακή δραστηριότητα επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα, είναι αναπόφευκτο ότι θα δούμε αύξηση των απαιτήσεων, και αυτό θα μειώσει τους πιο ενθαρρυντικούς δείκτες ζημιών που κατέγραψε η IUMI το 2021. Οι προοπτικές για το 2022 είναι ανησυχητικές, με αυξημένες ζημίες να είναι πιθανές. Ο πληθωρισμός θα μπορούσε να αποτρέψει την κερδοφορία», υπογράμμισε ο κ. Chandran.
Πέραν των παραπάνω, το Ocean Hull Committee της IUMI αναγνωρίζει τις παρακάτω προκλήσεις ενόψει:
Πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός έχει ωθήσει προς τα επάνω τα κόστη για εξαρτήματα πλοίων, τα οποία με τη σειρά τους θα αυξήσουν τις απαιτήσεις εξαιτίας μηχανικών βλαβών περαιτέρω. Η υποτίμηση ορισμένων νομισμάτων θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα loss ratios.
Μια άλλη μεσο-μακροπρόθεσμη επίπτωση θα αποτελέσει η αύξηση των αξιών των πλοίων, που ενδεχομένως να οδηγήσει σε μεγαλύτερες απαιτήσεις για Ολικές Απώλειες. Φυσικά με την αύξηση των αξιών, απομακρύνεται το ενδεχόμενο Τεκμαρτών Ολικών Απωλειών, κάτι που επιβραβεύεται από τους Ασφαλιστές με επίτευξη χαμηλότερου ασφαλίστρου.
Πυρκαγιές
Οι πυρκαγιές σε μεγάλα containerships επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων και δυστυχώς έχουν οδηγήσει σε απώλειες ζωών και περιβαλλοντικές καταστροφές. Η IUMI σημειώνει ότι εργάζεται εντατικά προς τον περιορισμό τέτοιου είδους περιστατικών.
Απανθρακοποίηση με ορίζοντα το 2050
Τα μεσο-μακροπρόθεσμα μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και υπό το πρίσμα αυτό αβεβαιότητα «κατακλύζει» πλοιοκτήτες και ασφαλιστές εν μέσω απουσίας αγορακεντρικών μέτρων. Την ίδια ώρα, η ύπαρξη πολλών καυσίμων αλλά και οι ελλιπείς υποδομές πονοκεφαλιάζουν την αγορά. Από την πλευρά των ναυτασφαλίσεων, προτεραιότητα αποτελεί η αναγνώριση των κινδύνων που σχετίζονται με τα νέα καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ