Το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο τρένων κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου

Το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο τρένων κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου

103
Το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο τρένων κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου

Η ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας αποτελεί ένα εγχείρημα που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, το οποίο όμως σταδιακά φαίνεται να υλοποιείται. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, πρόσφατα εγκαινιάστηκε το πρώτο δίκτυο επιβατικών τρένων τα οποία καταναλώνουν για την κίνησή τους υδρογόνο στο ομοσπονδιακό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας στη Γερμανία.

Το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο θα αποτελείται από 14 τρένα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, πέντε εκ των οποίων έχουν ήδη παραδοθεί και βρίσκονται σε λειτουργία, ενώ τα υπόλοιπα αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους. Ο κατασκευαστής των τρένων είναι η γαλλική Alstrom, ενώ τα εν λόγω τρένα αναμένεται να αντικαταστήσουν πλήρως τα τρένα κατανάλωσης ντίζελ της περιοχής.

Η αυτονομία των καινοτόμων τρένων ανέρχεται στα 1.000 χλμ., ενώ μέσω της χρήσης τους αναμένεται να εξοικονομούνται 1,6 εκατ. λίτρα καυσίμου ντίζελ ετησίως, οδηγώντας σε αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 4.400 τόνους. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 92,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η τοπική υπηρεσία διαχείρισης των σιδηρόδρομων της Κάτω Σαξονίας (LNVG) εξετάζει παράλληλα και την αξιοποίηση τρένων που θα τροφοδοτούνται από μπαταρίες.

Φωτό: Alstom

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.