
Καθώς η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων το τελευταίο διάστημα δείχνει σημάδια ανόδου, λόγω της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου αλλά και της ρωσικής εισβολής, που έχει αυξήσει τα τονομίλια, οι αξίες των second-hand πλοίων ακολουθούν μια εκρηκτική άνοδο.
Την ίδια ώρα, σε αυξημένη ρότα κινούνται και οι τιμές των νεότευκτων λόγω του πληθωρισμού αλλά και της περιορισμένης διαθεσιμότητας στα ναυπηγεία. Ωστόσο, η άνοδος των αξιών των second-hand πλοίων, η οποία συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις στη spot ναυλαγορά, είναι άνευ προηγουμένου και αγγίζει υψηλά δεκαετίας. Η άνοδος αυτή παρατηρείται από τα τέλη του περασμένου έτους, όταν στην αγορά επικρατούσε αισιοδοξία για ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και λόγω του μειωμένου orderbook.
Σύμφωνα με δεδομένα της Gibson, η αξία ενός ΜR πέντε ετών κινείται στα $34 εκατ. Η τιμή του ίδιου πλοίου είχε υποχωρήσει σημαντικά το 2020, πριν σταθεροποιηθεί το 2021 και αυξηθεί εντυπωσιακά στα $29 εκατ. τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο τελευταίο της report, η Gibson σημειώνει ότι στην πραγματικότητα η εν λόγω τιμή ξεπερνά αυτή ενός νεότευκτου MR όπως αυτή είχε δημιουργηθεί τον Ιανουάριο του 2021. Στα Aframaxes, η αύξηση των αξιών τους είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή: +50% από τον Ιανουάριο του 2021, στα $51 εκατ.
Βέβαια στην εξίσωση πρέπει να μπουν ένα ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, ενδεχόμενη άρση των κυρώσεων σε Βενεζουέλα και Ιράν, αλλά και μακροοικονομικοί παράγοντες, όπως ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος για οικονομική ύφεση. Καθεμία από τις προαναφερθείσες παραμέτρους θα παίξει τον ρόλο της στη δραστηριότητα των αγοραπωλησιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ