
Οι ναυλαγορές έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τη ρωσική εισβολή, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτή των δεξαμενοπλοίων, η οποία έχει εκτιναχθεί.
Συγκεκριμένα, κυρώσεις στη Μόσχα έχουν αλλάξει άρδην το θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων και έχουν δημιουργήσει νέες εμπορευματικές ροές, με αποτέλεσμα να ναυλώνονται περισσότερα πλοία για πιο μακρινές διαδρομές. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι η συρρίκνωση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων, που ακολουθείται από την ανοδική πορεία των ναύλων και των τιμών μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία των clean vessels καταγράφει άνοδο κατά 60%.
Η αύξηση αυτή δεν προκαλεί εντύπωση, καθώς, εφόσον η ζήτηση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, οι πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να προσφέρουν πολλά περισσότερα προκειμένου να αποκτήσουν ένα δεξαμενόπλοιο στη δευτερογενή αγορά και να αξιοποιήσουν άμεσα τα υψηλά επίπεδα της συγκεκριμένης ναυλαγοράς.
Συνολικά από τις αρχές του έτους πουλήθηκαν 184 clean tankers αξίας $3,79 δισ., υψηλό τουλάχιστον πέντε ετών, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, ενώ ενδεικτικά ένα δεξαμενόπλοιο μεσαίου μεγέθους ηλικίας 14 ετών πωλήθηκε έναντι $19,3 εκατ., τιμή υψηλότερη κατά $5 εκατ. σε σύγκριση με τον Απρίλιο για την αγορά ενός παρόμοιου πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ