
Στα routes από την Ασία στη Νότια Αμερική, και δη σε εκείνα με αφετηρία τις Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊβάν και Νότια Κορέα, επικεντρώνεται πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της Xeneta για τη ναυλαγορά των containerships.
Από τα routes τα οποία εξετάζονται στην έκθεση, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει εκείνο από τη Νότια Κορέα προς την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (Korea-SAEC). Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του έτους, οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά $2.200/FEU και πλέον βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο των routes από την Ασία προς τη SAEC. Αντιθέτως, οι αντίστοιχοι ναύλοι για το route με αφετηρία την Ιαπωνία παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Σύμφωνα με την Xeneta, στις 13 Ιουλίου, το κόστος αποστολής από την Ιαπωνία προς τη SAEC ήταν $1.700/FEU μεγαλύτερο έναντι εκείνου από την Κίνα προς τη SAEC.
Παράλληλα, η Xeneta υπογραμμίζει ότι οι ναύλοι στη long-term αγορά ενδέχεται να καταγράψουν άνοδο. Το εν λόγω επιχείρημα βασίζεται στη μέχρι στιγμής συσχέτιση μεταξύ των εξελίξεων στη spot και στη long-term αγορά. Πιο συγκεκριμένα, οι μεταβολές που καταγράφονται στη spot αγορά αντανακλώνται στη long-term μετά από περίπου τρεις μήνες. Συνεπώς, καθώς από τις αρχές Ιουνίου τα routes με αφετηρία την Ασία και προορισμό τη SAEC καταγράφουν άνοδο στη spot αγορά, η εξέλιξη αυτή αναμένεται να παρουσιαστεί και στη long-term αγορά στο προσεχές μέλλον.
Φωτό: Erich Wirz/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ