
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της VesselsValue όσον αφορά τις διαλύσεις πλοίων για το α’ εξάμηνο του 2022.
Ειδικότερα, οι διαλύσεις bulkers ήταν 17 και σημείωσαν σημαντική κάθοδο σε σύγκριση με τα πρώτα εξάμηνα των δύο προηγούμενων ετών. Συγκριτικά με το α’ εξάμηνο του 2021, η πτώση στις διαλύσεις bulkers ανήλθε σε ποσοστό 65,3%. Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν στις 104, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με αυτές του α’ εξαμήνου του 2020 (32). Η αύξηση αυτή άγγιξε το 225%. Μεγάλο ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι, ενώ υπήρξε μείωση των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, οι αξίες τους αυξήθηκαν από $484 εκατ. το 2021 σε $652 εκατ. φέτος.
Επιπλέον, τα πλοία Ro-Ro και τα gas carriers δεν σημείωσαν δραστικές αλλαγές όσον αφορά τις διαλύσεις τους.
Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο αυτής της ανάλυσης είναι ότι οι διαλύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων το α’ εξάμηνο αυτού του έτους ήταν μηδενικές. Οι μηδενικές διαλύσεις containerships ερμηνεύονται από την καλή ναυλαγορά γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.
Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, παρατηρείται ότι κατά το α’ εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σημειώθηκε μείωση των διαλύσεων bulk carriers σε όρους dwt κατά 57% (1,8 εκατ. dwt), στα LPG carriers σημειώθηκε αύξηση 122%, ενώ στα πλοία γενικού φορτίου σημειώθηκε μείωση 91%. Σημαντική επίσης είναι και η αύξηση διαλύσεων κρουαζιερόπλοιων κατά 194%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η AEGEAN και η Emirates διευρύνουν περαιτέρω τη συνεργασία τους, προσφέροντας αμοιβαία οφέλη στους επιβάτες τους, μέσω των προγραμμάτων πιστότητας που διαθέτουν. Ειδικότερα από…
Περιορισμένη παρέμεινε η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων και τον Απρίλιο. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, τον πρώτο μήνα του β΄ τριμήνου…
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ