
To World Shipping Council (WSC), το οποίο εκπροσωπεί τις liner εταιρείες, εκφράζει με ανακοίνωσή του τις ανησυχίες των μελών του για την καθυστέρηση από πλευράς Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορικά με την τελική θέση για το FuelEU Maritime.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, «οι liner εταιρείες δεσμεύονται για την απανθρακοποίηση της βιομηχανίας όσο το δυνατόν νωρίτερα και ήδη επενδύουν σε τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων». Σημειώνεται επίσης ότι το FuelEU Maritime είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου η Ευρώπη να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους αλλά και για την πρόοδο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Το FuelEU Maritime παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την υιοθέτηση και τη χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι οι στόχοι απανθρακοποίησης της ναυτιλίας σε επίπεδο ΕΕ δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη «συνύπαρξη» του FuelEU Maritime με το EU ETS, τη Renewable Energy Directive (RED) και το Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR).
Για τη ναυτιλία, η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ έχει τρεις βασικούς άξονες: i) την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ii) την παραγωγή και την προμήθεια ανανεώσιμης ενέργειας για την παραγωγή αυτών των καυσίμων και iii) την παροχή κινήτρων για τη στροφή από τα ορυκτά καύσιμα και τα καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε αέρια θερμοκηπίου. Οι τριμερείς διαπραγματεύσεις, που εξετάζουν όλα αυτά μαζί, θα επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα για την Ευρώπη και για την απαλλαγή από τις ανθρακικές εκπομπές της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ