Οι πρόσφατες συμφωνίες που εξασφάλισαν ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναδεικνύουν τη νοτιοκορεατική ναυπηγική βιομηχανία ως ηγέτιδα δύναμη/πρωταγωνίστρια στην κατασκευή υγραεριοφόρων και ιδιαίτερα πλοίων μεταφοράς LNG.
Πιο συγκεκριμένα, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE), θυγατρική εταιρεία του ναυπηγικού κολοσσού της Hyundai Heavy Industries Holdings, υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers, συνολικής αξίας $910 εκατ.
Η συγκεκριμένη συμφωνία προβλέπει την κατασκευή πλοίων με μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων και τελική παράδοση στο α’ εξάμηνο του 2025. Μέχρι αυτό το σημείο του έτους, η KSOE έχει κλείσει συμφωνίες για την κατασκευή 95 πλοίων αξίας $11,8 δισ., φτάνοντας στο 64,1% του ετήσιου στόχου της ($17,44 δισ.).
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η συμφωνία που έκλεισε πρόσφατα η Samsung Heavy Industries Co., η οποία ανέλαβε τη ναυπήγηση τριών LNG carriers συνολικής αξίας $671 εκατ., με την παράδοση των τριών νεότευκτων να αναμένεται τον Ιανουάριο του 2026. Με αυτή την τελευταία παραγγελία, η Samsung Heavy έφτασε τις 17 παραγγελίες πλοίων για φέτος, φτάνοντας το 33% των φετινών της στόχων. Σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρείας, η Samsung Heavy στοχεύει στην αύξηση των παραγγελιών που αφορούν φιλικά προς το περιβάλλον πλοία τα οποία έχουν ιδιαίτερα υψηλή αξία και ήδη αντιστοιχούν με το 71% του φετινού συνόλου παραγγελιών που έχει λάβει η εταιρεία.
Τα παραπάνω στοιχεία καθιστούν σαφές ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία λαμβάνουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς της ναυπήγησης LNG carriers, τομέας ο οποίος διαφαίνεται ότι θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια.