
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές επί σειρά εβδομάδων με τους σχετικούς δείκτες να αντανακλούν τις θετικές εξελίξεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο δείκτης των ναυλαγορών ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση την εβδομάδα με πέρας τις 22 Απριλίου στα $42.086/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης έχει παραμείνει σε επίπεδα άνω των $40.000/ημέρα για επτά συνεχόμενες εβδομάδες.
Ειδικότερα, θετικές ήταν οι εξελίξεις στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τα κέρδη των Capesizes να ανακτούν τα «χαμένα εδάφη» και να επιστρέφουν άνω των $15.000/ημέρα. Οι ναύλοι ταξιδιού για Panamax πλοία παρέμειναν σε παρεμφερή επίπεδα ενώ τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes κατέγραψαν άνοδο 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $34.300/ημέρα.
Παράλληλα, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων εμφάνισε σημάδια υποχώρησης, όμως οι ναύλοι παραμένουν σε σαφώς βελτιωμένα επίπεδα σε σύγκριση με το 2021 και τις αρχές του 2022, υπογραμμίζει η Clarksons. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των κερδών των Suezmaxes κατέγραψε εβδομαδιαία πτώση 25% και διαμορφώθηκε στα $47.558/ημέρα. Στην αγορά των clean, ο μέσος όρος κερδών MR tankers κατέγραψε πτώση 30% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $19.736/ημέρα.
Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι βρίσκονται σε ελαφρώς θετικό μομέντουμ: Τα κέρδη ενός VLGC στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $49.800/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε επίσης άνοδο 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $45.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ