
Οι αρχές της Κίνας ανακοίνωσαν πρόσφατα ανάκαμψη του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας το πρώτο τρίμηνο (+4,8% σε ετήσια βάση), παρά το lockdown στη Σαγκάη και σε άλλες περιοχές της χώρας, που έχουν βαρύ αντίκτυπο στη δραστηριότητα.
Η κινεζική οικονομία έχει βρεθεί αντιμέτωπη «με μεγάλες προκλήσεις», αναγνώρισε υψηλόβαθμος αξιωματούχος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Αν και αντιμετωπίζονται γενικά με επιφύλαξη, τα επίσημα στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ της Κίνας παρακολουθούνται στενά, με δεδομένο το βάρος της στην παγκόσμια οικονομία.
Η αύξηση αυτή ήταν γενικά αναμενόμενη, αν και ομάδα αναλυτών που ερωτήθηκαν σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο εκτιμούσαν πως θα ήταν βραδύτερη (4,3%).
Το τέταρτο τρίμηνο του 2021, το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της Κίνας είχε αναπτυχθεί με ρυθμό 4% σε ετήσια βάση.
Η κινεζική οικονομία βρίσκεται μπροστά σε «πολλαπλές δοκιμασίες που συνδέονται με μια ολοένα πιο δύσκολη και περίπλοκη παγκόσμια συγκυρία και τις συχνές εξάρσεις της επιδημίας» του νέου κορονοϊού στον ασιατικό γίγαντα, επισήμανε ο Φου Λινγκχούι, στέλεχος της κινεζικής εθνικής στατιστικής υπηρεσίας.
Σε τριμηνιαία βάση, η ανάπτυξη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου αναπτύχθηκε με μόλις 1,3%, ρυθμό κατώτερο από αυτόν της περιόδου Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου (1,6%).
Η Κίνα, η οποία εδώ και σχεδόν δύο χρόνια είχε καταφέρει να ελέγχει την εξάπλωση της πανδημίας του νέου κορονοϊού στην επικράτειά της, βρίσκεται τον τελευταίο μήνα αντιμέτωπη με τη χειρότερη έξαρσή της.
Αρκετές δεκάδες εκατομμύρια Κινέζοι τέθηκαν υπό αυστηρό περιορισμό τον Μάρτιο στην τεχνολογική μητρόπολη Σεντζέν (νότια) και παραμένουν σε lockdown στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, λίκνο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και στη Σαγκάη, την οικονομική πρωτεύουσα.
Αντίθετα με πολλές άλλες χώρες, που επέλεξαν τη συμβίωση με τον ιό και έχουν προχωρήσει σε άρση των περιοριστικών μέτρων, το Πεκίνο συνεχίζει να εφαρμόζει πολιτική «μηδέν κρουσμάτων» του SARS-CoV-2.
Τα μέτρα που επιβάλλονται προκαλούν μεγάλα προβλήματα στις μεταφορές και στις αλυσίδες εφοδιασμού και έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες να αναστείλουν τη δραστηριότητά τους.
Οι δυσκολίες αυτές προστίθεται σε άλλες, που βάραιναν εδώ και αρκετούς μήνες την κινεζική οικονομία: την άτονη κατανάλωση, την αυστηροποίηση των ρυθμιστικών ελέγχων σε αρκετούς τομείς, ιδίως αυτούς των ακινήτων και της τεχνολογίες, καθώς και τις αβεβαιότητες που συνδέονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τον Μάρτιο οι πωλήσεις λιανικής, ο βασικός δείκτης της κατανάλωσης των νοικοκυριών, υποχώρησαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση, έπειτα από την απρόσμενη επιτάχυνσή τους την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου (+6,7% αθροιστικά).
Η βιομηχανική παραγωγή επιβραδύνθηκε καταγράφοντας αύξηση 5% σε ετήσια βάση, έναντι 7,5% το πρώτο δίμηνο της χρονιάς.
Όσο για το ποσοστό της ανεργίας, αυξήθηκε κατά 5,8% τους πρώτους δύο μήνες της χρονιάς.
Ο δείκτης αυτός, που παρακολουθείται στενά από την κυβέρνηση -αφορά αποκλειστικά και μόνο τους κατοίκους των πόλεων-, είχε φθάσει στο απόλυτο ρεκόρ του (6,2%) τον Φεβρουάριο του 2020, στην κορύφωση της πανδημίας, προτού υποχωρήσει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ