
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οδήγησε διεθνείς δυνάμεις ‒με ΗΠΑ, ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο‒ να επιβάλουν πληθώρα κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία, στοχεύοντας τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα. Μία από τις εταιρείες που βρέθηκε στον «δρόμο» των εξαπολυθέντων βελών είναι η ρωσική Sovcomflot, η οποία είναι κρατική και διαθέτει εκτενή στόλο δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, παρότι ο στόλος της Sovcomflot δεν υπόκειται άμεσα σε μέτρα που εμποδίζουν τη συμμετοχή του στο διεθνές εμπόριο, υπάρχουν ήδη χώρες, μεταξύ άλλων το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς, οι οποίες έχουν απαγορεύσει την άφιξη πλοίων της στους λιμένες τους. Την ίδια ώρα, οι εταιρείες πετρελαίου διστάζουν να αγοράσουν ρωσικό πετρέλαιο, λόγω της αβεβαιότητας αλλά και της κοινωνικής κατακραυγής που μια τέτοια πράξη θα συνόδευε.
Στο ίδιο πλαίσιο, εννέα Aframaxes της Sovcomflot βρίσκονται σε αδράνεια για περισσότερο από μία εβδομάδα αφότου παρέδωσαν φορτία. Σημειώνεται ότι τα πλοία αυτά αποτελούν περίπου το 25% των Aframaxes της εταιρείας που συνήθως δραστηριοποιούνται στις ακτές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Ο παροπλισμός τους συνιστά απόρροια του γεγονότος ότι αδυνατούν να «κλείσουν» το επόμενο ταξίδι τους. Ακόμη, ο αριθμός τους ίσως μεγαλώσει περαιτέρω, καθώς άλλα τέσσερα tankers της Sovcomflot παραμένουν παροπλισμένα για λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου παρέδωσαν τα φορτία τους στην Ευρώπη.
Συνεπώς, η αναζήτηση νέων περιοχών δραστηριοποίησης για τον στόλο της Sovcomflot ίσως αποτελεί μονόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ειρηνικός Ωκεανός φαντάζει ιδιαίτερα θελκτική επιλογή, καθώς τα πλοία της εταιρείας δεν δείχνουν να αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα εκεί. Σε περίπτωση που τα Aframaxes της εταιρείας χαράξουν πορεία προς τον Ειρηνικό, αβέβαιο παραμένει το πώς θα επηρεαστεί η ναυλαγορά από την αύξηση της προσφοράς. Άλλωστε, παρότι το μέγεθος των Aframaxes επιτρέπει να προσεγγίζουν τη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων παγκοσμίως και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και διυλισμένα προϊόντα, συνήθως αξιοποιούνται σε ταξίδια μικρότερων αποστάσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ