
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οδήγησε διεθνείς δυνάμεις ‒με ΗΠΑ, ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο‒ να επιβάλουν πληθώρα κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία, στοχεύοντας τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα. Μία από τις εταιρείες που βρέθηκε στον «δρόμο» των εξαπολυθέντων βελών είναι η ρωσική Sovcomflot, η οποία είναι κρατική και διαθέτει εκτενή στόλο δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, παρότι ο στόλος της Sovcomflot δεν υπόκειται άμεσα σε μέτρα που εμποδίζουν τη συμμετοχή του στο διεθνές εμπόριο, υπάρχουν ήδη χώρες, μεταξύ άλλων το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς, οι οποίες έχουν απαγορεύσει την άφιξη πλοίων της στους λιμένες τους. Την ίδια ώρα, οι εταιρείες πετρελαίου διστάζουν να αγοράσουν ρωσικό πετρέλαιο, λόγω της αβεβαιότητας αλλά και της κοινωνικής κατακραυγής που μια τέτοια πράξη θα συνόδευε.
Στο ίδιο πλαίσιο, εννέα Aframaxes της Sovcomflot βρίσκονται σε αδράνεια για περισσότερο από μία εβδομάδα αφότου παρέδωσαν φορτία. Σημειώνεται ότι τα πλοία αυτά αποτελούν περίπου το 25% των Aframaxes της εταιρείας που συνήθως δραστηριοποιούνται στις ακτές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Ο παροπλισμός τους συνιστά απόρροια του γεγονότος ότι αδυνατούν να «κλείσουν» το επόμενο ταξίδι τους. Ακόμη, ο αριθμός τους ίσως μεγαλώσει περαιτέρω, καθώς άλλα τέσσερα tankers της Sovcomflot παραμένουν παροπλισμένα για λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου παρέδωσαν τα φορτία τους στην Ευρώπη.
Συνεπώς, η αναζήτηση νέων περιοχών δραστηριοποίησης για τον στόλο της Sovcomflot ίσως αποτελεί μονόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ειρηνικός Ωκεανός φαντάζει ιδιαίτερα θελκτική επιλογή, καθώς τα πλοία της εταιρείας δεν δείχνουν να αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα εκεί. Σε περίπτωση που τα Aframaxes της εταιρείας χαράξουν πορεία προς τον Ειρηνικό, αβέβαιο παραμένει το πώς θα επηρεαστεί η ναυλαγορά από την αύξηση της προσφοράς. Άλλωστε, παρότι το μέγεθος των Aframaxes επιτρέπει να προσεγγίζουν τη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων παγκοσμίως και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και διυλισμένα προϊόντα, συνήθως αξιοποιούνται σε ταξίδια μικρότερων αποστάσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ