
Παρά το γεγονός ότι (και) η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έχει στραμμένο το βλέμμα της στην ουκρανική κρίση και στο πώς αυτή θα επηρεάσει μεταξύ άλλων και τη ναυτική κίνηση, οι αλλαγές πληρωμάτων συνεχίζουν να προκαλούν πονοκεφάλους στις ναυτιλιακές εταιρείες και στα τμήματα πληρωμάτων, ως απόρροια της πανδημίας.
Ο πιο πρόσφατος Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο αντίκτυπος της Όμικρον στις αλλαγές πληρωμάτων είναι ακόμη αισθητός. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών των οποίων οι συμβάσεις έχουν ολοκληρωθεί και παραμένουν στα πλοία αυξήθηκε στο 5% από το 4,2% του προηγούμενου μήνα. Μάλιστα το εν λόγω ποσοστό είναι το υψηλότερο από τον Δεκέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών με πάνω από 11 μήνες στα πλοία παρέμεινε σταθερό στο 0,4%. Αυξημένο παρουσιάζεται το ποσοστό των εμβολιασμένων ναυτικών, δεδομένης της καλύτερης πρόσβασης στους εμβολιασμούς: από το 66,8% του Φεβρουαρίου στο 72,8% του Μαρτίου.
Στη σχετική ανακοίνωση του Global Maritime Forum τονίζεται ότι η Όμικρον επιφέρει σημαντικές προκλήσεις στις αλλαγές πληρωμάτων, λόγω της αύξησης των κρουσμάτων μεταξύ των ναυτικών που επιθυμούν να επαναπατριστούν και αυτών που θα επιβιβαστούν στα πλοία. Παράλληλα, περιορισμοί στις μετακινήσεις παραμένουν σε ισχύ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Κίνα. Στον αντίποδα, θετικές είναι οι εξελίξεις για τη ναυτική κίνηση σε χώρες όπως οι Φιλιππίνες και η Αυστραλία, οι οποίες έχουν χαλαρώσει τα μέτρα.
Σημειώνεται ότι ο Neptune Declaration Crew Change Indicator λαμβάνει δεδομένα από τις εξής διαχειρίστριες εταιρείες, οι οποίες απασχολούν επί του παρόντος στα πλοία τους 90.000 ναυτικούς: Anglo-Eastern, Bernhard Schulte, Columbia Shipmanagement, Fleet Management (FLEET), OSM, Synergy Marine, Thome, V.Group και Wallem Ship Management.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ