
Παρά το γεγονός ότι (και) η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έχει στραμμένο το βλέμμα της στην ουκρανική κρίση και στο πώς αυτή θα επηρεάσει μεταξύ άλλων και τη ναυτική κίνηση, οι αλλαγές πληρωμάτων συνεχίζουν να προκαλούν πονοκεφάλους στις ναυτιλιακές εταιρείες και στα τμήματα πληρωμάτων, ως απόρροια της πανδημίας.
Ο πιο πρόσφατος Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο αντίκτυπος της Όμικρον στις αλλαγές πληρωμάτων είναι ακόμη αισθητός. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών των οποίων οι συμβάσεις έχουν ολοκληρωθεί και παραμένουν στα πλοία αυξήθηκε στο 5% από το 4,2% του προηγούμενου μήνα. Μάλιστα το εν λόγω ποσοστό είναι το υψηλότερο από τον Δεκέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών με πάνω από 11 μήνες στα πλοία παρέμεινε σταθερό στο 0,4%. Αυξημένο παρουσιάζεται το ποσοστό των εμβολιασμένων ναυτικών, δεδομένης της καλύτερης πρόσβασης στους εμβολιασμούς: από το 66,8% του Φεβρουαρίου στο 72,8% του Μαρτίου.
Στη σχετική ανακοίνωση του Global Maritime Forum τονίζεται ότι η Όμικρον επιφέρει σημαντικές προκλήσεις στις αλλαγές πληρωμάτων, λόγω της αύξησης των κρουσμάτων μεταξύ των ναυτικών που επιθυμούν να επαναπατριστούν και αυτών που θα επιβιβαστούν στα πλοία. Παράλληλα, περιορισμοί στις μετακινήσεις παραμένουν σε ισχύ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Κίνα. Στον αντίποδα, θετικές είναι οι εξελίξεις για τη ναυτική κίνηση σε χώρες όπως οι Φιλιππίνες και η Αυστραλία, οι οποίες έχουν χαλαρώσει τα μέτρα.
Σημειώνεται ότι ο Neptune Declaration Crew Change Indicator λαμβάνει δεδομένα από τις εξής διαχειρίστριες εταιρείες, οι οποίες απασχολούν επί του παρόντος στα πλοία τους 90.000 ναυτικούς: Anglo-Eastern, Bernhard Schulte, Columbia Shipmanagement, Fleet Management (FLEET), OSM, Synergy Marine, Thome, V.Group και Wallem Ship Management.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ