
Ο ρόλος και τα επόμενα βήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η παγκόσμια οικονομία εισέρχεται στη μετα-πανδημική εποχή, είναι ιδιαίτερα κρίσιμα. Με αφορμή το γεγονός αυτό, το International Chamber of Shipping (ICS) πραγματοποίησε webinar με τίτλο «The Role of Maritime Trade in the Post COVID Recovery – Europe Focus».
Οι ομιλητές έδωσαν ιδιαίτερη βάση στον εμπορικό προστατευτισμό, υπογραμμίζοντας τα σημαντικά οφέλη που μπορούν να καρπωθούν οικονομίες εφόσον το εμπόριο λειτουργεί χωρίς περιορισμούς και επί ίσοις όροις. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ECSA, κ. Φίλιππος Φιλής, τόνισε ότι η εμπορική πολιτική της ΕΕ οφείλει να είναι ισορροπημένη, ώστε να μην οδηγήσει σε περαιτέρω προστατευτισμό ή σκοπέλους στο εμπόριο.
Την ίδια ώρα, αναδείχθηκε ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν, κατά πολύ, μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα έναντι λοιπών εναλλακτικών.
Παράλληλα, στη διαδικτυακή συζήτηση επισημάνθηκε μεταξύ άλλων ότι ο ρόλος διαφόρων εμπορευμάτων, όπως το λίθιο και το υδρογόνο, στο παγκόσμιο εμπόριο θα αναβαθμιστεί μελλοντικά, καθώς θα καταστούν απαραίτητα προκειμένου να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση. Από την άλλη, τονίστηκε ότι η απανθρακοποίηση αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του κόστους ορισμένων εμπορευμάτων.
Ο κ. Φιλής πρόσθεσε ότι η ΕΕ πρέπει να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι επικρατεί ανησυχία αναφορικά με επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπως το «Fit for 55», αλλά και λόγω της απουσίας ευθυγραμμισμένων στόχων μεταξύ ΕΕ και IMO επί της απανθρακοποίησης.
Τέλος, οι εισηγητές επισήμαναν ότι στα επόμενα βήματα της ΕΕ πρέπει να συγκαταλέγονται η υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης αλλά και του ψηφιακού μετασχηματισμού των μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…

Η παγκόσμια εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης πρώτων υλών Glencore συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της ολλανδικής εταιρείας προμήθειας καυσίμων FincoEnergies, όπως ανακοίνωσε η…

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα για το μέλλον της ΖΙΜ, με την εταιρεία τακτικών γραμμών να δέχεται πληθώρα προτάσεων για την εξαγορά των μετοχών της, χωρίς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ