
Ο ρόλος και τα επόμενα βήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η παγκόσμια οικονομία εισέρχεται στη μετα-πανδημική εποχή, είναι ιδιαίτερα κρίσιμα. Με αφορμή το γεγονός αυτό, το International Chamber of Shipping (ICS) πραγματοποίησε webinar με τίτλο «The Role of Maritime Trade in the Post COVID Recovery – Europe Focus».
Οι ομιλητές έδωσαν ιδιαίτερη βάση στον εμπορικό προστατευτισμό, υπογραμμίζοντας τα σημαντικά οφέλη που μπορούν να καρπωθούν οικονομίες εφόσον το εμπόριο λειτουργεί χωρίς περιορισμούς και επί ίσοις όροις. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ECSA, κ. Φίλιππος Φιλής, τόνισε ότι η εμπορική πολιτική της ΕΕ οφείλει να είναι ισορροπημένη, ώστε να μην οδηγήσει σε περαιτέρω προστατευτισμό ή σκοπέλους στο εμπόριο.
Την ίδια ώρα, αναδείχθηκε ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν, κατά πολύ, μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα έναντι λοιπών εναλλακτικών.
Παράλληλα, στη διαδικτυακή συζήτηση επισημάνθηκε μεταξύ άλλων ότι ο ρόλος διαφόρων εμπορευμάτων, όπως το λίθιο και το υδρογόνο, στο παγκόσμιο εμπόριο θα αναβαθμιστεί μελλοντικά, καθώς θα καταστούν απαραίτητα προκειμένου να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση. Από την άλλη, τονίστηκε ότι η απανθρακοποίηση αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του κόστους ορισμένων εμπορευμάτων.
Ο κ. Φιλής πρόσθεσε ότι η ΕΕ πρέπει να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών μακροπρόθεσμα, δεδομένου ότι επικρατεί ανησυχία αναφορικά με επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπως το «Fit for 55», αλλά και λόγω της απουσίας ευθυγραμμισμένων στόχων μεταξύ ΕΕ και IMO επί της απανθρακοποίησης.
Τέλος, οι εισηγητές επισήμαναν ότι στα επόμενα βήματα της ΕΕ πρέπει να συγκαταλέγονται η υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης αλλά και του ψηφιακού μετασχηματισμού των μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ