
Ενδιαφέροντα είναι για ακόμα μία φορά τα ευρήματα του Seafarers Happiness Index, του τριμηνιαίου δείκτη που μετρά το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε καίρια ζητήματα που σχετίζονται με τη ζωή εν πλω.
Ειδικότερα, ο δείκτης υποχώρησε από το 6,59 του Q3 2021 στο 6,41 το Q4. Καταγράφηκαν κάποιες αυξήσεις σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα των ναυτικών με τη στεριά, την εκπαίδευση και τη διατροφή, ωστόσο οι αυξήσεις αυτές ήταν οριακές και η γενικότερη τάση στο επίπεδο ευτυχίας των ναυτικών ήταν αρνητική. Αναλυτικότερα, ο επιμέρους δείκτης αναφορικά με την επικοινωνία των ναυτικών με τις οικογένειές τους αυξήθηκε στο 6,92 από το 6,6.
Η Όμικρον στα τέλη του 2021 έφερε νέους περιορισμούς στις μετακινήσεις, με αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να μην μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους σε μια ιδιαίτερη περίοδο, όπως αυτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Σε σχετική ερώτηση, οι ναυτικοί διατήρησαν τις επιφυλάξεις τους για τα επαναλαμβανόμενα τεστ ενάντια της Covid-19 αλλά και για την ποιότητα των παροχών καραντίνας. Από την άλλη, θετικό είναι το γεγονός ότι το 61% των ναυτικών βρέθηκαν στα πλοία για διάστημα μικρότερο των έξι μηνών.
Στο μέτωπο των απολαβών, οι συμμετέχοντες στην έρευνα εξέφρασαν την άποψη ότι δεν υπάρχει ισομερής κατανομή των οικονομικών οφελών. Συγκεκριμένα, ο δείκτης μειώθηκε στο 6,29 από το 6,78.
Η πλειονότητα των ναυτικών που συμμετείχαν στην έρευνα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εκπαίδευση που λαμβάνουν εν πλω αλλά και για τη δυνατότητα πρόσβασης σε προγράμματα μετεκπαίδευσης. Ο επιμέρους δείκτης αυξήθηκε στο 7,21 έναντι 7 το γ’ τρίμηνο. Υπήρχαν ωστόσο και ορισμένοι οι οποίοι αισθάνονται ότι οι προδιαγραφές εκπαίδευσης χειροτερεύουν. Παράλληλα η Όμικρον είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφούν περισσότερες εντάσεις μεταξύ ναυτικών κατά τις τελευταίες εβδομάδες του έτους. Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης που σχετίζεται με την αλληλεπίδραση των ναυτικών στα πλοία υποχώρησε από το 7,63 στο 7,42.
Φωτό: Abir Sultan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ