
Η Συρία προσχώρησε την Τετάρτη στην κινεζική πρωτοβουλία Belt and Road (BRI), προκαλώντας αντιδράσεις στη διεθνή διπλωματική κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, πριν από λίγες ημέρες, στη Δαμασκό, οι δύο χώρες υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεννόησης (MoU) στο πλαίσιο της ένταξης της Συρίας στα προγράμματα που αφορούν το BRI.
Εκπρόσωπος της συριακής κυβέρνησης υπογράμμισε ότι η ένταξη της Συρίας στην πρωτοβουλία αναβιώνει τον παλιό ρόλο της χώρας στον ιστορικό Δρόμο του Μεταξιού, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει στην ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας με την Κίνα και με άλλες χώρες. Παράλληλα επισήμανε ότι η υπογραφή της ένταξης της Συρίας στην πρωτοβουλία αντικατοπτρίζει μια πολυετή ιστορία φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Από την πλευρά του, ο Κινέζος πρέσβης στη Δαμασκό υπογράμμισε ότι η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών προσφέρει τη μεγαλύτερη, μέχρι στιγμής, διεθνή συμβολή στην οικονομική ανασυγκρότηση και στην κοινωνική ανάπτυξη της Συρίας και συνάδει με την έντονη παγκόσμια επιθυμία για ευρεία οικονομική συμμετοχή. Ο Κινέζος πρέσβης σημείωσε επίσης ότι η πρωτοβουλία έχει γίνει η ευρύτερη πλατφόρμα διεθνούς συνεργασίας στον κόσμο και ανοίγει νέους ορίζοντες για το εμπόριο στην περιοχή.
Το BRI, που προτάθηκε από την Κίνα το 2013, περιλαμβάνει την Οικονομική Ζώνη του Δρόμου του Μεταξιού και τον Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού του 21ου αιώνα, με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου εμπορίου, επενδύσεων και υποδομών που συνδέει την Κίνα με άλλα κράτη κατά μήκος του ιστορικού Δρόμου του Μεταξιού, χωρίς όμως να περιορίζεται μόνο σε αυτές τις γεωγραφικές περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί κατεξοχήν μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες, με τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στο εξωτερικό της περιβάλλον να επηρεάζουν άμεσα τη…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ