
Η ναυτιλιακή εταιρεία Stena Bulk ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης συνεργασίας που πραγματοποίησε με την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI) πάνω στη μελέτη και διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης τεχνολογιών για τη δέσμευση και την αποθήκευση του άνθρακα (CCS) από τα καυσαέρια μεγάλων εμπορικών πλοίων.
Η εγκατάσταση συστημάτων CCS σε πλοία θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά τις προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για την επίτευξη της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να υποστηρίξει την εν λόγω μελέτη σκοπιμότητας για τη χρήση συστημάτων CCS σε πλοία, η Stena Bulk παρείχε σε πρώτο στάδιο δεδομένα που αφορούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τριών πλοίων του στόλου της, ενός MR και ενός Suezmax δεξαμενόπλοιου τα οποία καταναλώνουν ως καύσιμο μαζούτ (HFO) καθώς και ενός πλοίου μεταφοράς LNG το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG.
Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η χρήση μιας μονάδας CCS ήταν πιο εφικτή στο πλοίο μεταφοράς LNG, καθώς υπήρχε σε αυτό ο κατάλληλος συνδυασμός υποδομών για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος. Στην περίπτωση των Suezmax και MR δεξαμενόπλοιων από την άλλη, παρουσιάστηκαν περισσότερες τεχνικές δυσκολίες για την εφαρμογή ενός συστήματος CCS, παρόλα αυτά η μελέτη σκοπιμότητας διεξήχθη με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του Suezmax δεξαμενόπλοιου, το οποίο αντιπροσωπεύει καλύτερα τον παγκόσμιο στόλο.
Σύμφωνα με τη μελέτη η τεχνολογία CCS μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο, με τη μεγαλύτερη πρόκληση να αποτελούν τα κόστη εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος, τα οποία είναι πιθανό να αποτελέσουν εμπόδιο για την υιοθέτηση των τεχνολογιών CCS βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. Καθώς όμως η εν λόγω τεχνολογία βελτιώνεται και το λειτουργικό της κόστος μειώνεται, η εγκατάσταση ενός συστήματος CCS θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ