
Η ναυτιλιακή εταιρεία Stena Bulk ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης συνεργασίας που πραγματοποίησε με την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI) πάνω στη μελέτη και διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης τεχνολογιών για τη δέσμευση και την αποθήκευση του άνθρακα (CCS) από τα καυσαέρια μεγάλων εμπορικών πλοίων.
Η εγκατάσταση συστημάτων CCS σε πλοία θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά τις προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για την επίτευξη της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να υποστηρίξει την εν λόγω μελέτη σκοπιμότητας για τη χρήση συστημάτων CCS σε πλοία, η Stena Bulk παρείχε σε πρώτο στάδιο δεδομένα που αφορούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τριών πλοίων του στόλου της, ενός MR και ενός Suezmax δεξαμενόπλοιου τα οποία καταναλώνουν ως καύσιμο μαζούτ (HFO) καθώς και ενός πλοίου μεταφοράς LNG το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG.
Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η χρήση μιας μονάδας CCS ήταν πιο εφικτή στο πλοίο μεταφοράς LNG, καθώς υπήρχε σε αυτό ο κατάλληλος συνδυασμός υποδομών για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος. Στην περίπτωση των Suezmax και MR δεξαμενόπλοιων από την άλλη, παρουσιάστηκαν περισσότερες τεχνικές δυσκολίες για την εφαρμογή ενός συστήματος CCS, παρόλα αυτά η μελέτη σκοπιμότητας διεξήχθη με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του Suezmax δεξαμενόπλοιου, το οποίο αντιπροσωπεύει καλύτερα τον παγκόσμιο στόλο.
Σύμφωνα με τη μελέτη η τεχνολογία CCS μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο, με τη μεγαλύτερη πρόκληση να αποτελούν τα κόστη εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος, τα οποία είναι πιθανό να αποτελέσουν εμπόδιο για την υιοθέτηση των τεχνολογιών CCS βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. Καθώς όμως η εν λόγω τεχνολογία βελτιώνεται και το λειτουργικό της κόστος μειώνεται, η εγκατάσταση ενός συστήματος CCS θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ