
Βέτο στη συγχώνευση των Hyundai Heavy Industries (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) αναμένεται να θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE), καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «απέτυχαν» να εξανεμίσουν τις ανησυχίες της.
Ειδικότερα, η ΕΕ θεωρεί πως η εν λόγω συγχώνευση δύναται να μειώσει τον ανταγωνισμό στο ναυπηγικό τοπίο, οδηγώντας στην ύπαρξη μόλις δύο «μεγάλων» ναυπηγείων, αντί των τριών που υπάρχουν επί του παρόντος. Λόγω αυτού, η ΕΕ απαίτησε κάποιου είδους «δικλείδες ασφαλείας» από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία περί μη μείωσης του ανταγωνισμού, στις οποίες όμως οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.
Ωστόσο, η συγχώνευση έχει εγκριθεί ήδη από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού των Σιγκαπούρης, Κίνας και Καζακστάν με την Hyundai να φιλοδοξεί πως και η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ θα ανάψει το πράσινο φως. Σε ανακοίνωσή της, η Hyundai υπογράμμισε πως η κυριαρχία στην αγορά ναυπηγήσεων δεν μπορεί να αξιολογηθεί μονάχα βάσει του μεριδίου που κατέχει μια εταιρεία στην αγορά.
Επιπλέον, βάσει του Reuters, οι φόβοι της Επιτροπής εστιάζονται στην αγορά ναυπηγήσεων LNGCs, στην οποία τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ναυπηγικών κρατών.
Τέλος, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Εάν πράγματι είναι αρνητική, θα πρόκειται για τη δεύτερη φορά όπου η ΕΕ εναντιώνεται σε συγχωνεύσεις ναυπηγείων. Υπενθυμίζεται, πως στις αρχές του 2021, η ΕΕ μπλόκαρε την συγχώνευση των ευρωπαϊκών ναυπηγείων Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ