
Βέτο στη συγχώνευση των Hyundai Heavy Industries (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) αναμένεται να θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE), καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «απέτυχαν» να εξανεμίσουν τις ανησυχίες της.
Ειδικότερα, η ΕΕ θεωρεί πως η εν λόγω συγχώνευση δύναται να μειώσει τον ανταγωνισμό στο ναυπηγικό τοπίο, οδηγώντας στην ύπαρξη μόλις δύο «μεγάλων» ναυπηγείων, αντί των τριών που υπάρχουν επί του παρόντος. Λόγω αυτού, η ΕΕ απαίτησε κάποιου είδους «δικλείδες ασφαλείας» από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία περί μη μείωσης του ανταγωνισμού, στις οποίες όμως οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.
Ωστόσο, η συγχώνευση έχει εγκριθεί ήδη από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού των Σιγκαπούρης, Κίνας και Καζακστάν με την Hyundai να φιλοδοξεί πως και η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ θα ανάψει το πράσινο φως. Σε ανακοίνωσή της, η Hyundai υπογράμμισε πως η κυριαρχία στην αγορά ναυπηγήσεων δεν μπορεί να αξιολογηθεί μονάχα βάσει του μεριδίου που κατέχει μια εταιρεία στην αγορά.
Επιπλέον, βάσει του Reuters, οι φόβοι της Επιτροπής εστιάζονται στην αγορά ναυπηγήσεων LNGCs, στην οποία τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ναυπηγικών κρατών.
Τέλος, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Εάν πράγματι είναι αρνητική, θα πρόκειται για τη δεύτερη φορά όπου η ΕΕ εναντιώνεται σε συγχωνεύσεις ναυπηγείων. Υπενθυμίζεται, πως στις αρχές του 2021, η ΕΕ μπλόκαρε την συγχώνευση των ευρωπαϊκών ναυπηγείων Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ