
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν ταυτόχρονα δύο από τους μεγαλύτερους παραγωγούς, καταναλωτές και εισαγωγείς άνθρακα παγκοσμίως. Οι εγχώριες παραγωγές τους είχαν επηρεαστεί σημαντικά τους προηγούμενους μήνες. Για την Κίνα αυτό ήταν αποτέλεσμα κυβερνητικών πολιτικών για λόγους ασφαλείας, ενώ η παραγωγή της Ινδίας επηρεάστηκε από την επέλαση της πανδημίας του κορονοϊού.
Παρόλα αυτά, η εγχώρια κινεζική παραγωγή την τελευταία περίοδο αυξήθηκε σημαντικά αγγίζοντας τους 357 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2015. Την ίδια στιγμή και η παραγωγή της Ινδίας ανέκαμψε και άγγιξε τους 67,8 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο και κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υφίσταται πλέον έλλειψη. Οι εν λόγω αυξήσεις προκάλεσαν και αισθητή μείωση της τιμής του άνθρακα στις αντίστοιχες εγχώριες αγορές. Ενδεικτικά οι τιμές στο Zhengzhou Commodity Exchange της Κίνας διαμορφώθηκαν στα 107,63 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου, 63% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Εντούτοις, τόσο η αυξημένη παραγωγή, όσο και η μειωμένη τιμή του άνθρακα στην εγχώρια αγορά των δύο ασιατικών χωρών, δεν είχαν άμεσο αντίκτυπο στην τιμή του άνθρακα παγκοσμίως. Η τιμή αυστραλιανού άνθρακα στο λιμάνι Newcastle της χώρας έφτασε τα 159,24 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου. Η τιμή του ποιοτικά χαμηλότερου άνθρακα από την Ινδονησία άγγιξε τα 65,94 δολάρια ανά τόνο, 82,6 % υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.
Οι υψηλές αυτές τιμές θα επηρεάσουν τις εξαγωγές από Αυστραλία και Ινδονησία, τις δύο μεγαλύτερες σε εξαγωγές άνθρακα χώρες, εκτιμούν αναλυτές. Οι εξαγωγές από Αυστραλία σημείωσαν πτώση τον Νοέμβριο και δεν ξεπέρασαν τους 29 εκατ. τόνους, ενώ από την Ινδονησία οι εξαγωγές δεν ξεπέρασαν τους 32 εκατομμύρια τόνους.
Συνεπώς, σημαντικό ερώτημα αποτελεί το αν και πότε οι παγκόσμιες τιμές του άνθρακα θα ευθυγραμμιστούν στην αυξημένη παραγωγή και τις χαμηλότερες τιμές που ισχύουν στους δύο ασιατικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ