
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν ταυτόχρονα δύο από τους μεγαλύτερους παραγωγούς, καταναλωτές και εισαγωγείς άνθρακα παγκοσμίως. Οι εγχώριες παραγωγές τους είχαν επηρεαστεί σημαντικά τους προηγούμενους μήνες. Για την Κίνα αυτό ήταν αποτέλεσμα κυβερνητικών πολιτικών για λόγους ασφαλείας, ενώ η παραγωγή της Ινδίας επηρεάστηκε από την επέλαση της πανδημίας του κορονοϊού.
Παρόλα αυτά, η εγχώρια κινεζική παραγωγή την τελευταία περίοδο αυξήθηκε σημαντικά αγγίζοντας τους 357 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2015. Την ίδια στιγμή και η παραγωγή της Ινδίας ανέκαμψε και άγγιξε τους 67,8 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο και κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υφίσταται πλέον έλλειψη. Οι εν λόγω αυξήσεις προκάλεσαν και αισθητή μείωση της τιμής του άνθρακα στις αντίστοιχες εγχώριες αγορές. Ενδεικτικά οι τιμές στο Zhengzhou Commodity Exchange της Κίνας διαμορφώθηκαν στα 107,63 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου, 63% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Εντούτοις, τόσο η αυξημένη παραγωγή, όσο και η μειωμένη τιμή του άνθρακα στην εγχώρια αγορά των δύο ασιατικών χωρών, δεν είχαν άμεσο αντίκτυπο στην τιμή του άνθρακα παγκοσμίως. Η τιμή αυστραλιανού άνθρακα στο λιμάνι Newcastle της χώρας έφτασε τα 159,24 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου. Η τιμή του ποιοτικά χαμηλότερου άνθρακα από την Ινδονησία άγγιξε τα 65,94 δολάρια ανά τόνο, 82,6 % υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.
Οι υψηλές αυτές τιμές θα επηρεάσουν τις εξαγωγές από Αυστραλία και Ινδονησία, τις δύο μεγαλύτερες σε εξαγωγές άνθρακα χώρες, εκτιμούν αναλυτές. Οι εξαγωγές από Αυστραλία σημείωσαν πτώση τον Νοέμβριο και δεν ξεπέρασαν τους 29 εκατ. τόνους, ενώ από την Ινδονησία οι εξαγωγές δεν ξεπέρασαν τους 32 εκατομμύρια τόνους.
Συνεπώς, σημαντικό ερώτημα αποτελεί το αν και πότε οι παγκόσμιες τιμές του άνθρακα θα ευθυγραμμιστούν στην αυξημένη παραγωγή και τις χαμηλότερες τιμές που ισχύουν στους δύο ασιατικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ