
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν ταυτόχρονα δύο από τους μεγαλύτερους παραγωγούς, καταναλωτές και εισαγωγείς άνθρακα παγκοσμίως. Οι εγχώριες παραγωγές τους είχαν επηρεαστεί σημαντικά τους προηγούμενους μήνες. Για την Κίνα αυτό ήταν αποτέλεσμα κυβερνητικών πολιτικών για λόγους ασφαλείας, ενώ η παραγωγή της Ινδίας επηρεάστηκε από την επέλαση της πανδημίας του κορονοϊού.
Παρόλα αυτά, η εγχώρια κινεζική παραγωγή την τελευταία περίοδο αυξήθηκε σημαντικά αγγίζοντας τους 357 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2015. Την ίδια στιγμή και η παραγωγή της Ινδίας ανέκαμψε και άγγιξε τους 67,8 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο και κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υφίσταται πλέον έλλειψη. Οι εν λόγω αυξήσεις προκάλεσαν και αισθητή μείωση της τιμής του άνθρακα στις αντίστοιχες εγχώριες αγορές. Ενδεικτικά οι τιμές στο Zhengzhou Commodity Exchange της Κίνας διαμορφώθηκαν στα 107,63 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου, 63% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Εντούτοις, τόσο η αυξημένη παραγωγή, όσο και η μειωμένη τιμή του άνθρακα στην εγχώρια αγορά των δύο ασιατικών χωρών, δεν είχαν άμεσο αντίκτυπο στην τιμή του άνθρακα παγκοσμίως. Η τιμή αυστραλιανού άνθρακα στο λιμάνι Newcastle της χώρας έφτασε τα 159,24 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου. Η τιμή του ποιοτικά χαμηλότερου άνθρακα από την Ινδονησία άγγιξε τα 65,94 δολάρια ανά τόνο, 82,6 % υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.
Οι υψηλές αυτές τιμές θα επηρεάσουν τις εξαγωγές από Αυστραλία και Ινδονησία, τις δύο μεγαλύτερες σε εξαγωγές άνθρακα χώρες, εκτιμούν αναλυτές. Οι εξαγωγές από Αυστραλία σημείωσαν πτώση τον Νοέμβριο και δεν ξεπέρασαν τους 29 εκατ. τόνους, ενώ από την Ινδονησία οι εξαγωγές δεν ξεπέρασαν τους 32 εκατομμύρια τόνους.
Συνεπώς, σημαντικό ερώτημα αποτελεί το αν και πότε οι παγκόσμιες τιμές του άνθρακα θα ευθυγραμμιστούν στην αυξημένη παραγωγή και τις χαμηλότερες τιμές που ισχύουν στους δύο ασιατικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Στις αναδυόμενες τάσεις στην αγορά των bulk carriers με επίκεντρο τις αποστολές σόγιας εστιάζει πρόσφατη έκθεση της MB Shipbrokers. Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη…
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ