
Τις επενδυτικές εξελίξεις με επίκεντρο τα εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία εξέτασε, μεταξύ άλλων, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σε πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή του. Συγκεκριμένα, παρουσίασε δεδομένα όσον αφορά το παρόν orderbook (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) και την ικανότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία που το απαρτίζουν.
Ειδικότερα, μέσα στο 2021 έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 1.325 πλοία, εκ των οποίων τα 378 (δηλαδή το 29%) δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Σε ό,τι αφορά το συνολικό orderbook, αποτελείται από 2.241 πλοία, εκ των οποίων τα 631 (δηλαδή το 28%) θα μπορούν να τροφοδοτούνται από εναλλακτικά καύσιμα.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα gas carriers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς το 86% των υπό ναυπήγηση gas carriers θα μπορούν να καταναλώσουν τέτοιου είδους καύσιμα. Αντιθέτως, τα bulk carriers δεν φαίνεται να ακολουθούν παρόμοια τάση, με μόλις το 8% του παρόντος orderbook να έχει τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων.
Παράλληλα, βάσει της Xclusiv, το νούμερο ένα εναλλακτικό καύσιμο είναι το LNG, καθώς, από τα υπό παραγγελία πλοία με δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, το 61% είναι ικανό να καταναλώσει ως καύσιμο LNG , ενώ το 11,6% είναι “LNG Ready”. Ως “LNG Ready” χαρακτηρίζεται ένα πλοίο το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώσει καύσιμο LNG, με την πραγματοποίηση σχετικής μετασκευής.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το LPG, με ποσοστό 14%, ενώ λοιπά εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, βρίσκονται σε αρχικά στάδια ανάπτυξης, οπότε και έχουν μικρότερη παρουσία στο orderbook. Τέλος, τα πλοία με υβριδικό σύστημα πρόωσης που περιλαμβάνει μπαταρίες παραμένουν μη δημοφιλή στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ