
H κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης πλοίων Ro-Ro μικρών αποστάσεων UECC, στο πλαίσιο των προσπαθειών απανθρακοποίησης του στόλου της, παρέλαβε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο υβριδικό PCTC διπλού καυσίμου, το οποίο συνδυάζει τη χρήση μπαταριών με καύσιμο LNG.
Το πλοίο με την ονομασία «Auto Advance» είναι το πρώτο μιας σειράς τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς οχημάτων και φορτηγών (PCTC), τα οποία κατασκευάζονται στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangnan Shipyard, με τα υπόλοιπα πλοία της σειράς να είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Με μήκος 169 μ. και πλάτος 28 μ., το νεότευκτο PCTC μπορεί να μεταφέρει έως και 3.600 οχήματα σε δέκα καταστρώματα. Η υβριδική τεχνολογία, που περιλαμβάνει τη χρήση μπαταριών και καυσίμου LNG, σε συνδυασμό με έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, θα επιτρέπουν στα νεότευκτα πλοία να υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2008 μέχρι το 2030.
Η τεχνολογία κινητήρων διπλού καυσίμου έχει συνδυαστεί με ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), το οποίο παρέχεται από τη φινλανδική WE Tech και περιλαμβάνει ένα πακέτο μπαταριών της εταιρείας Corvus Energy, το οποίο θα μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω αξονικής γεννήτριας είτε από τις ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου των πλοίων. Μάλιστα, εκτός από την κύρια μηχανή, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν μόλις δύο βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου, καθώς το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και η αξονική γεννήτρια εξαλείφουν την ανάγκη για τρίτη ηλεκτρογεννήτρια.
Τέλος, η υβριδική λύση, η οποία έχει λάβει το notation «Battery Safety» του DNV, θα καθοδηγείται από ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας της εταιρείας Kongsberg Maritime, το οποίο θα δρα ως σύστημα ελέγχου για τη συνολική παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας.
Η UECC πιστεύει πως η λειτουργική ευελιξία και τα χαμηλά επίπεδα εκπομπών των νεότευκτων PCTCs θα τους εξασφαλίσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η ΕΕ σχεδιάζει να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών.
Φωτό: www.uecc.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ