
H κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης πλοίων Ro-Ro μικρών αποστάσεων UECC, στο πλαίσιο των προσπαθειών απανθρακοποίησης του στόλου της, παρέλαβε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο υβριδικό PCTC διπλού καυσίμου, το οποίο συνδυάζει τη χρήση μπαταριών με καύσιμο LNG.
Το πλοίο με την ονομασία «Auto Advance» είναι το πρώτο μιας σειράς τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς οχημάτων και φορτηγών (PCTC), τα οποία κατασκευάζονται στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangnan Shipyard, με τα υπόλοιπα πλοία της σειράς να είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Με μήκος 169 μ. και πλάτος 28 μ., το νεότευκτο PCTC μπορεί να μεταφέρει έως και 3.600 οχήματα σε δέκα καταστρώματα. Η υβριδική τεχνολογία, που περιλαμβάνει τη χρήση μπαταριών και καυσίμου LNG, σε συνδυασμό με έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, θα επιτρέπουν στα νεότευκτα πλοία να υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2008 μέχρι το 2030.
Η τεχνολογία κινητήρων διπλού καυσίμου έχει συνδυαστεί με ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), το οποίο παρέχεται από τη φινλανδική WE Tech και περιλαμβάνει ένα πακέτο μπαταριών της εταιρείας Corvus Energy, το οποίο θα μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω αξονικής γεννήτριας είτε από τις ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου των πλοίων. Μάλιστα, εκτός από την κύρια μηχανή, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν μόλις δύο βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου, καθώς το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και η αξονική γεννήτρια εξαλείφουν την ανάγκη για τρίτη ηλεκτρογεννήτρια.
Τέλος, η υβριδική λύση, η οποία έχει λάβει το notation «Battery Safety» του DNV, θα καθοδηγείται από ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας της εταιρείας Kongsberg Maritime, το οποίο θα δρα ως σύστημα ελέγχου για τη συνολική παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας.
Η UECC πιστεύει πως η λειτουργική ευελιξία και τα χαμηλά επίπεδα εκπομπών των νεότευκτων PCTCs θα τους εξασφαλίσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η ΕΕ σχεδιάζει να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών.
Φωτό: www.uecc.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ