
H κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης πλοίων Ro-Ro μικρών αποστάσεων UECC, στο πλαίσιο των προσπαθειών απανθρακοποίησης του στόλου της, παρέλαβε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο υβριδικό PCTC διπλού καυσίμου, το οποίο συνδυάζει τη χρήση μπαταριών με καύσιμο LNG.
Το πλοίο με την ονομασία «Auto Advance» είναι το πρώτο μιας σειράς τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς οχημάτων και φορτηγών (PCTC), τα οποία κατασκευάζονται στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangnan Shipyard, με τα υπόλοιπα πλοία της σειράς να είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Με μήκος 169 μ. και πλάτος 28 μ., το νεότευκτο PCTC μπορεί να μεταφέρει έως και 3.600 οχήματα σε δέκα καταστρώματα. Η υβριδική τεχνολογία, που περιλαμβάνει τη χρήση μπαταριών και καυσίμου LNG, σε συνδυασμό με έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, θα επιτρέπουν στα νεότευκτα πλοία να υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2008 μέχρι το 2030.
Η τεχνολογία κινητήρων διπλού καυσίμου έχει συνδυαστεί με ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), το οποίο παρέχεται από τη φινλανδική WE Tech και περιλαμβάνει ένα πακέτο μπαταριών της εταιρείας Corvus Energy, το οποίο θα μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω αξονικής γεννήτριας είτε από τις ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου των πλοίων. Μάλιστα, εκτός από την κύρια μηχανή, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν μόλις δύο βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου, καθώς το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και η αξονική γεννήτρια εξαλείφουν την ανάγκη για τρίτη ηλεκτρογεννήτρια.
Τέλος, η υβριδική λύση, η οποία έχει λάβει το notation «Battery Safety» του DNV, θα καθοδηγείται από ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας της εταιρείας Kongsberg Maritime, το οποίο θα δρα ως σύστημα ελέγχου για τη συνολική παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας.
Η UECC πιστεύει πως η λειτουργική ευελιξία και τα χαμηλά επίπεδα εκπομπών των νεότευκτων PCTCs θα τους εξασφαλίσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η ΕΕ σχεδιάζει να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών.
Φωτό: www.uecc.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ