
Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των αγορών ξηρού φορτίου παρουσίασε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons στη μηνιαία έκθεσή του «Dry Bulk Trade Outlook». Συγκεκριμένα, οι ισορροπίες της αγοράς φαντάζουν ευνοϊκές, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,7% το 2021, σε όρους τονομιλίων, ενώ ο στόλος κατά 3,6%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons. Ακόμη, τα φαινόμενα spillovers από τη ναυλαγορά των containerships συνεχίζονται, επιδρώντας θετικά στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς ξηρού φορτίου.
To θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται ήδη σε τροχιά ετήσιας αύξησης κατά 4,1% για το 2021, καθώς αναμένεται να ανέλθει σε 5,4 δισ. τόνους, ενώ στο μέτωπο της προσφοράς ο στόλος των bulkers οδεύει προς αύξηση 3,6%.
Πάντως, η αυξημένη λιμενική συμφόρηση περιορίζει περαιτέρω τον αριθμό διαθέσιμων πλοίων, μειώνοντας την προσφορά και αυξάνοντας τους ναύλους. Σύμφωνα με την Clarksons, στα τέλη Νοεμβρίου, το 35% του συνολικού στόλου των bulkers βρισκόταν σε λιμένες. Συνεπώς, έως ότου η λιμενική αποσυμφόρηση αποτελέσει πραγματικότητα, η αύξηση του στόλου δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά.
Για το 2022, η Clarksons εκτιμά αύξηση της ζήτησης ξηρών φορτίων στο 1,6% (2,2% σε όρους τονομιλίων), ενώ ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5%. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Clarksons, η οδηγούμενη από την Κίνα πτώση στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα επιμείνει μέσα στο 2022. Την ίδια ώρα, πτωτικές τάσεις αναμένονται και στον ρυθμό αύξησης του εμπορίου άνθρακα.
Εν κατακλείδι, η Clarksons παραμένει αισιόδοξη για τη ναυλαγορά των bulkers. Παρότι εκτιμά διόρθωση της ναυλαγοράς στο α’ τρίμηνο του έτους, την αποδίδει στην εποχικότητα και βασίζει τις θετικές εκτιμήσεις της στο γεγονός πως ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης εμφανίζεται μεγαλύτερος από εκείνον της προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ