
Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των αγορών ξηρού φορτίου παρουσίασε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons στη μηνιαία έκθεσή του «Dry Bulk Trade Outlook». Συγκεκριμένα, οι ισορροπίες της αγοράς φαντάζουν ευνοϊκές, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,7% το 2021, σε όρους τονομιλίων, ενώ ο στόλος κατά 3,6%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons. Ακόμη, τα φαινόμενα spillovers από τη ναυλαγορά των containerships συνεχίζονται, επιδρώντας θετικά στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς ξηρού φορτίου.
To θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται ήδη σε τροχιά ετήσιας αύξησης κατά 4,1% για το 2021, καθώς αναμένεται να ανέλθει σε 5,4 δισ. τόνους, ενώ στο μέτωπο της προσφοράς ο στόλος των bulkers οδεύει προς αύξηση 3,6%.
Πάντως, η αυξημένη λιμενική συμφόρηση περιορίζει περαιτέρω τον αριθμό διαθέσιμων πλοίων, μειώνοντας την προσφορά και αυξάνοντας τους ναύλους. Σύμφωνα με την Clarksons, στα τέλη Νοεμβρίου, το 35% του συνολικού στόλου των bulkers βρισκόταν σε λιμένες. Συνεπώς, έως ότου η λιμενική αποσυμφόρηση αποτελέσει πραγματικότητα, η αύξηση του στόλου δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά.
Για το 2022, η Clarksons εκτιμά αύξηση της ζήτησης ξηρών φορτίων στο 1,6% (2,2% σε όρους τονομιλίων), ενώ ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5%. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Clarksons, η οδηγούμενη από την Κίνα πτώση στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα επιμείνει μέσα στο 2022. Την ίδια ώρα, πτωτικές τάσεις αναμένονται και στον ρυθμό αύξησης του εμπορίου άνθρακα.
Εν κατακλείδι, η Clarksons παραμένει αισιόδοξη για τη ναυλαγορά των bulkers. Παρότι εκτιμά διόρθωση της ναυλαγοράς στο α’ τρίμηνο του έτους, την αποδίδει στην εποχικότητα και βασίζει τις θετικές εκτιμήσεις της στο γεγονός πως ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης εμφανίζεται μεγαλύτερος από εκείνον της προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ