
Η νορβηγική εταιρεία παραγωγής λιπασμάτων Yara, παρέλαβε πρόσφατα το “Yara Birkeland”, το πρώτο στον κόσμο πλήρως ηλεκτρικό containership μηδενικών εκπομπών το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε στο μέλλον να λειτουργεί πλήρως αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος.
Το “Yara Birkeland” είναι αποτέλεσμα ενός συνεργατικού έργου στο οποίο συμμετείχαν αρκετοί εταίροι, με την KONGSBERG να είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση των νέων τεχνολογιών με τις οποίες είναι εξοπλισμένο το πλοίο, ενώ τη ναυπήγησή του ανέλαβε η VARD με την οικονομική υποστήριξη της Enova.
Από το 2022 οπότε και θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του, το πλοίο θα μεταφέρει ορυκτά λιπάσματα μεταξύ των πόλεων Porsgrunn και Brevik, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των ναυτιλιακών εκπομπών στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τον Svein Tore Holsether, CEO της Yara, η αξιοποίηση του “Yara Birkeland” θα αποφέρει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 1,000 τόνους ετησίως, αντικαθιστώντας περίπου 40,000 δρομολόγια πετρελαιοκίνητων φορτηγών.
Με την παραλαβή του “Yara Birkeland” ξεκινάει και μια δοκιμαστική περίοδος δύο χρόνων προκειμένου να τελειοποιηθεί η τεχνολογία που θα καταστήσει το πλοίο πλήρως αυτοκινούμενο, ώστε να πιστοποιηθεί και επίσημα ως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτόνομο containership.
Σχολιάζοντας την απόκτηση του “Yara Birkeland”, ο Holsether ανέφερε: “Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έμπρακτο παράδειγμα πράσινης μετάβασης, και ελπίζουμε ότι η παραλαβή του συγκεκριμένου πλοίου θα αποτελέσει την αρχή για την υιοθέτηση ενός νέου τύπου containerships μηδενικών εκπομπών. Υπάρχουν αρκετά μέρη στον κόσμο με μποτιλιαρισμένους δρόμους που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μια υψηλής τεχνολογίας λύση σαν και αυτή.”
Τέλος παράλληλα με την κατασκευή του “Yara Birkeland” και βασιζόμενη στην μακρά εμπειρία της και στην ηγετική της θέση στον τομέα της παγκόσμιας παραγωγής και εμπορίας αμμωνίας, η Yara ίδρυσε τη μονάδα Yara Clean Ammonia, η οποία έχει ως στόχο την ανάπτυξη της πράσινης αμμωνίας ως ένα ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών το οποίο μπορεί να συμβάλει στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.yara.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ