
Η νορβηγική εταιρεία παραγωγής λιπασμάτων Yara, παρέλαβε πρόσφατα το “Yara Birkeland”, το πρώτο στον κόσμο πλήρως ηλεκτρικό containership μηδενικών εκπομπών το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε στο μέλλον να λειτουργεί πλήρως αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος.
Το “Yara Birkeland” είναι αποτέλεσμα ενός συνεργατικού έργου στο οποίο συμμετείχαν αρκετοί εταίροι, με την KONGSBERG να είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση των νέων τεχνολογιών με τις οποίες είναι εξοπλισμένο το πλοίο, ενώ τη ναυπήγησή του ανέλαβε η VARD με την οικονομική υποστήριξη της Enova.
Από το 2022 οπότε και θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του, το πλοίο θα μεταφέρει ορυκτά λιπάσματα μεταξύ των πόλεων Porsgrunn και Brevik, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των ναυτιλιακών εκπομπών στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τον Svein Tore Holsether, CEO της Yara, η αξιοποίηση του “Yara Birkeland” θα αποφέρει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 1,000 τόνους ετησίως, αντικαθιστώντας περίπου 40,000 δρομολόγια πετρελαιοκίνητων φορτηγών.
Με την παραλαβή του “Yara Birkeland” ξεκινάει και μια δοκιμαστική περίοδος δύο χρόνων προκειμένου να τελειοποιηθεί η τεχνολογία που θα καταστήσει το πλοίο πλήρως αυτοκινούμενο, ώστε να πιστοποιηθεί και επίσημα ως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτόνομο containership.
Σχολιάζοντας την απόκτηση του “Yara Birkeland”, ο Holsether ανέφερε: “Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έμπρακτο παράδειγμα πράσινης μετάβασης, και ελπίζουμε ότι η παραλαβή του συγκεκριμένου πλοίου θα αποτελέσει την αρχή για την υιοθέτηση ενός νέου τύπου containerships μηδενικών εκπομπών. Υπάρχουν αρκετά μέρη στον κόσμο με μποτιλιαρισμένους δρόμους που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μια υψηλής τεχνολογίας λύση σαν και αυτή.”
Τέλος παράλληλα με την κατασκευή του “Yara Birkeland” και βασιζόμενη στην μακρά εμπειρία της και στην ηγετική της θέση στον τομέα της παγκόσμιας παραγωγής και εμπορίας αμμωνίας, η Yara ίδρυσε τη μονάδα Yara Clean Ammonia, η οποία έχει ως στόχο την ανάπτυξη της πράσινης αμμωνίας ως ένα ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών το οποίο μπορεί να συμβάλει στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.yara.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ