
Συνεχίζεται η πτωτική πορεία της ναυλαγοράς των bulk carriers, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, ο δείκτης BDI άγγιξε χαμηλά πενταμήνου, την Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021, καθώς διαμορφώθηκε στις 2.591 μονάδες.
Ειδικότερα, η τιμή αυτή συνιστά τη μικρότερη που έχει σημειωθεί από τις 9 Ιουνίου του 2021, με την πτώση να αποδίδεται στη μείωση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά προϊόντων, η οποία κατεγράφη σε Panamaxes και Capesizes. Υπενθυμίζεται, πως για τον καθορισμό του δείκτη λαμβάνονται υπόψη οι ναύλοι των Capesize, Panamax και Supramax πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τους επιμέρους δείκτες, εκείνοι των Capesize και Panamax κατέγραψαν μειώσεις, ενώ εκείνος των Supramaxes παρέμεινε σχετικά σταθερός. O δείκτης των Capesize (BCI) πλοίων κατέγραψε πτώση 369 μονάδων και διαμορφώθηκε στις 3.383 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Capesizes μειώθηκαν κατά $3.054 στα $28.059.
Ταυτόχρονα, ο δείκτης των Panamaxes (BPI) έπεσε κατά 175 μονάδες, φθάνοντας τις 2.675 μονάδες, το οποίο συνιστά τη χαμηλότερη τιμή που έχει καταγράψει σε διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Panamaxes μειώθηκαν κατά $1.575 στα $24.072. Ακόμη, ο δείκτης των Supramaxes (BSI) αυξήθηκε κατά 4 μονάδες στις 2.263.
Εν κατακλείδι, κύκλοι της αγοράς κρίνουν πως η παρατηρηθείσα πτώση ήταν αναμενόμενη λόγω του εξαιρετικού ράλι που κατεγράφη στους ναύλους μέσα στο έτος. Ταυτόχρονα, οι προοπτικές της dry bulk αγοράς για το τέλος του έτους αλλά και το 2022 παραμένουν θετικές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ