
H αγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με πληθώρα προκλήσεων εν μέσω αποδυναμωμένης ζήτησης, ιδίως αργού, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Clarksons, τα μέσα κέρδη των δεξαμενόπλοιων τον Αύγουστο κινήθηκαν στα πολύ χαμηλά επίπεδα των $6.081/ημέρα, αριθμός βέβαια υψηλότερος από τα $3.650/ημέρα του Ιουλίου. Ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις για ανάκαμψη της αγοράς πριν από το τέλος του 2021, λόγω της σταδιακής αύξησης της παραγωγής του OPEC+ τους εναπομείναντες μήνες, η ανάκαμψη αυτή ίσως να είναι περιορισμένη, με το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαιοειδών να κινείται κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Άλλωστε, οι προκλήσεις παραμένουν κυρίως λόγω της μετάλλαξης Δέλτα, τονίζει η Clarksons.
Την ίδια ώρα, τις εκτιμήσεις για αυξημένες ροές πετρελαιοειδών το Q4 έρχονται να αντισταθμίσουν οι κινήσεις μεγάλων οικονομιών, όπως η Κίνα και η Ινδία. Οι δύο αυτές χώρες και σημαντικοί εισαγωγείς πετρελαίου αποδέσμευσαν ποσότητες αργού από τα Στρατηγικά Αποθέματά τους εν μέσω πολύ μεγάλων αυξήσεων στις τιμές ενέργειας. Συνολικά η Clarksons εκτιμά ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια το 2021 θα αυξηθεί κατά μόλις 1,2%. Οι οιωνοί, ωστόσο, για τα product tankers είναι καλύτεροι, με τη ζήτηση να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί φέτος κατά 8,7%.
Στο μέτωπο της προσφοράς, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 1,9%, με το orderbook να κινείται στο ιστορικά χαμηλό 8% του στόλου.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς το 2022, η Clarksons φαίνεται πιο αισιόδοξη, καθώς εκτιμά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί με έναν ρυθμό 5-6% κοντά στα επίπεδα του 2019. Καθώς οι περικοπές του OPEC+ θα είναι σε ισχύ για το μεγαλύτερο μέρος του 2022, η ανάκαμψη θα είναι περισσότερο εμφανής προς το β΄ εξάμηνο. Από την πλευρά της προσφοράς, μπορεί η ανάπτυξη του στόλου να είναι της τάξεως του 2%, εντούτοις το capacity θα κινείται παραπάνω από τα επίπεδα του 2019 κατά 7% στα τέλη του 2022.
Σε κάθε περίπτωση, για την «τύχη» της αγοράς των δεξαμενόπλοιων μεγάλο ρόλο θα διαδραματίσει η πανδημία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ