
H αγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με πληθώρα προκλήσεων εν μέσω αποδυναμωμένης ζήτησης, ιδίως αργού, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περικοπών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Clarksons, τα μέσα κέρδη των δεξαμενόπλοιων τον Αύγουστο κινήθηκαν στα πολύ χαμηλά επίπεδα των $6.081/ημέρα, αριθμός βέβαια υψηλότερος από τα $3.650/ημέρα του Ιουλίου. Ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις για ανάκαμψη της αγοράς πριν από το τέλος του 2021, λόγω της σταδιακής αύξησης της παραγωγής του OPEC+ τους εναπομείναντες μήνες, η ανάκαμψη αυτή ίσως να είναι περιορισμένη, με το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαιοειδών να κινείται κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Άλλωστε, οι προκλήσεις παραμένουν κυρίως λόγω της μετάλλαξης Δέλτα, τονίζει η Clarksons.
Την ίδια ώρα, τις εκτιμήσεις για αυξημένες ροές πετρελαιοειδών το Q4 έρχονται να αντισταθμίσουν οι κινήσεις μεγάλων οικονομιών, όπως η Κίνα και η Ινδία. Οι δύο αυτές χώρες και σημαντικοί εισαγωγείς πετρελαίου αποδέσμευσαν ποσότητες αργού από τα Στρατηγικά Αποθέματά τους εν μέσω πολύ μεγάλων αυξήσεων στις τιμές ενέργειας. Συνολικά η Clarksons εκτιμά ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια το 2021 θα αυξηθεί κατά μόλις 1,2%. Οι οιωνοί, ωστόσο, για τα product tankers είναι καλύτεροι, με τη ζήτηση να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί φέτος κατά 8,7%.
Στο μέτωπο της προσφοράς, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 1,9%, με το orderbook να κινείται στο ιστορικά χαμηλό 8% του στόλου.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς το 2022, η Clarksons φαίνεται πιο αισιόδοξη, καθώς εκτιμά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί με έναν ρυθμό 5-6% κοντά στα επίπεδα του 2019. Καθώς οι περικοπές του OPEC+ θα είναι σε ισχύ για το μεγαλύτερο μέρος του 2022, η ανάκαμψη θα είναι περισσότερο εμφανής προς το β΄ εξάμηνο. Από την πλευρά της προσφοράς, μπορεί η ανάπτυξη του στόλου να είναι της τάξεως του 2%, εντούτοις το capacity θα κινείται παραπάνω από τα επίπεδα του 2019 κατά 7% στα τέλη του 2022.
Σε κάθε περίπτωση, για την «τύχη» της αγοράς των δεξαμενόπλοιων μεγάλο ρόλο θα διαδραματίσει η πανδημία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ