
Τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων που για χρόνια κυριαρχούσαν στην αγορά τακτικών γραμμών και ανάγκαζαν τις εταιρείες να λάβουν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό του κόστους φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς, τώρα που οι συνθήκες στην αγορά έχουν αντιστραφεί, είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους. Μάλιστα, με το βλέμμα στο μέλλον, αποδείχθηκαν αρκετά επιδέξιοι στο να αξιοποιούν την πλεονεκτική θέση που τους δίνει η αγορά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να «κλειδώσουν» τους φορτωτές σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια με σημαντικά υψηλότερους ναύλους.
Η αύξηση των ναύλων μάλιστα αποτελεί, σύμφωνα με την BIMCO, τον κύριο λόγο για τον οποίο μεταφέρεται χωρητικότητα από τους δευτερεύοντες στους κύριους εμπορικούς δρόμους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Ευρώπης οι spot ναύλοι ανέρχονται στα $13.526 ανά FEU (container 40 ποδών), ενώ οι ναύλοι βάσει μακροπρόθεσμων συμβολαίων στα $6.554 ανά FEU. Στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής, έως και την 31η Αυγούστου, οι τιμές των spot και των ναύλων βάσει συμβολαίων έφταναν τα $7.868 και τα $4.378 αντίστοιχα.
Σύμφωνα και με τον σύνθετο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, ο μέσος ναύλος μεταφοράς κατά το τρέχον έτος ανέρχεται σε $6.695 ανά FEU, αυξημένος κατά $4.367 σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας, που ήταν στα $2.327 δολάρια ανά FEU. Μάλιστα, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry αυξήθηκε περαιτέρω την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, καταγράφοντας εκ νέου άνοδο της τάξεως του 1% ($97), φτάνοντας αισίως τα $10.083,84 ανά FEU. Συνολικά, σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων είναι αυξημένος κατά 309%, με την Drewry να αναμένει περαιτέρω αυξήσεις στους ναύλους την προσεχή εβδομάδα.
Φωτό: Tannen Maury/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ