
Τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων που για χρόνια κυριαρχούσαν στην αγορά τακτικών γραμμών και ανάγκαζαν τις εταιρείες να λάβουν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό του κόστους φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς, τώρα που οι συνθήκες στην αγορά έχουν αντιστραφεί, είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους. Μάλιστα, με το βλέμμα στο μέλλον, αποδείχθηκαν αρκετά επιδέξιοι στο να αξιοποιούν την πλεονεκτική θέση που τους δίνει η αγορά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να «κλειδώσουν» τους φορτωτές σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια με σημαντικά υψηλότερους ναύλους.
Η αύξηση των ναύλων μάλιστα αποτελεί, σύμφωνα με την BIMCO, τον κύριο λόγο για τον οποίο μεταφέρεται χωρητικότητα από τους δευτερεύοντες στους κύριους εμπορικούς δρόμους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Ευρώπης οι spot ναύλοι ανέρχονται στα $13.526 ανά FEU (container 40 ποδών), ενώ οι ναύλοι βάσει μακροπρόθεσμων συμβολαίων στα $6.554 ανά FEU. Στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής, έως και την 31η Αυγούστου, οι τιμές των spot και των ναύλων βάσει συμβολαίων έφταναν τα $7.868 και τα $4.378 αντίστοιχα.
Σύμφωνα και με τον σύνθετο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, ο μέσος ναύλος μεταφοράς κατά το τρέχον έτος ανέρχεται σε $6.695 ανά FEU, αυξημένος κατά $4.367 σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας, που ήταν στα $2.327 δολάρια ανά FEU. Μάλιστα, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry αυξήθηκε περαιτέρω την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, καταγράφοντας εκ νέου άνοδο της τάξεως του 1% ($97), φτάνοντας αισίως τα $10.083,84 ανά FEU. Συνολικά, σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων είναι αυξημένος κατά 309%, με την Drewry να αναμένει περαιτέρω αυξήσεις στους ναύλους την προσεχή εβδομάδα.
Φωτό: Tannen Maury/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ