
Τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων που για χρόνια κυριαρχούσαν στην αγορά τακτικών γραμμών και ανάγκαζαν τις εταιρείες να λάβουν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό του κόστους φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς, τώρα που οι συνθήκες στην αγορά έχουν αντιστραφεί, είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους. Μάλιστα, με το βλέμμα στο μέλλον, αποδείχθηκαν αρκετά επιδέξιοι στο να αξιοποιούν την πλεονεκτική θέση που τους δίνει η αγορά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να «κλειδώσουν» τους φορτωτές σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια με σημαντικά υψηλότερους ναύλους.
Η αύξηση των ναύλων μάλιστα αποτελεί, σύμφωνα με την BIMCO, τον κύριο λόγο για τον οποίο μεταφέρεται χωρητικότητα από τους δευτερεύοντες στους κύριους εμπορικούς δρόμους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Ευρώπης οι spot ναύλοι ανέρχονται στα $13.526 ανά FEU (container 40 ποδών), ενώ οι ναύλοι βάσει μακροπρόθεσμων συμβολαίων στα $6.554 ανά FEU. Στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής, έως και την 31η Αυγούστου, οι τιμές των spot και των ναύλων βάσει συμβολαίων έφταναν τα $7.868 και τα $4.378 αντίστοιχα.
Σύμφωνα και με τον σύνθετο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, ο μέσος ναύλος μεταφοράς κατά το τρέχον έτος ανέρχεται σε $6.695 ανά FEU, αυξημένος κατά $4.367 σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας, που ήταν στα $2.327 δολάρια ανά FEU. Μάλιστα, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry αυξήθηκε περαιτέρω την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, καταγράφοντας εκ νέου άνοδο της τάξεως του 1% ($97), φτάνοντας αισίως τα $10.083,84 ανά FEU. Συνολικά, σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων είναι αυξημένος κατά 309%, με την Drewry να αναμένει περαιτέρω αυξήσεις στους ναύλους την προσεχή εβδομάδα.
Φωτό: Tannen Maury/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ