
Καθώς οδεύουμε προς την παραδοσιακά ισχυρότερη περίοδο για την αγορά ξηρού φορτίου, οι πλοιοκτήτες bulkers έχουν ήδη καταγράψει υψηλά κέρδη, με τις δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν τη ναυλαγορά, ενώ οι εκτιμήσεις είναι θετικές και για το 2022. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 28 Μαΐου και 3 Σεπτεμβρίου ο BDI παρουσιάζει αύξηση 51,9%, στις 3.944 μονάδες. Η αντίστοιχη αύξηση για τα Capesizes (BCI) αγγίζει το 82,1%.
Στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή της η BIMCO σημειώνει ότι πρόσφατα τα κέρδη των Capesizes ανήλθαν σε πάνω από $50.000/ημέρα, ενώ μια πιο διαρκής και σταθερή αύξηση καταγράφεται στα Handysizes και στα Supramaxes.
Στην άνοδο αυτή της ναυλαγοράς σημαντικό ρόλο παίζει η συμφόρηση πλοίων που παρατηρείται σε πολλά λιμάνια του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το ταξίδι ενός bulker μεταξύ του λιμανιού Hedland στη δυτική Αυστραλία και του Qingdao στην Κίνα διαρκούσε κατά μέσο όρο 27,3 ημέρες, τον φετινό Ιούλιο ο αντίστοιχος αριθμός αυξήθηκε στο 33,5.
Την ίδια ώρα, η πρόσφατη αύξηση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα έχει βοηθήσει την αγορά των Capesizes, αναφέρει η BIMCO. Τον περασμένο Αύγουστο προσφέρθηκαν στη spot αγορά 21 φορτία iron ore συγκριτικά με τα έντεκα του Ιουλίου. Από το 2018, η Κίνα καταλαμβάνει ένα μεγαλύτερο μερίδιο στις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore, εξέλιξη θετική για τον κλάδο, καθώς μεγαλύτερες διανυθείσες αποστάσεις μεταφράζονται σε αύξηση των τονομιλίων.
Αυξητική ρότα, όμως, παρουσιάζουν και οι ροές αγροτικών εμπορευμάτων. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, οι εξαγωγές σιτηρών από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς του κόσμου σημείωσαν αύξηση 6,3%, στους 162 εκατ. τόνους. Οδηγός αυτής της αύξησης ήταν οι ΗΠΑ, με τις εξαγωγές σιτηρών το α΄ εξάμηνο του έτους να καταγράφουν άνοδο 39,3%, ενώ αντίθετα ήταν τα πρόσημα για Αργεντινή (-26,3%) και Βραζιλία (-0,3%), σύμφωνα με την BIMCO.
H νέα εξαγωγική περίοδος σιτηρών των ΗΠΑ ξεκίνησε πρόσφατα και οι εξαγωγές σόγιας θα αρχίσουν να αυξάνονται ακόμα μία φορά, εκτιμά η BIMCO.
Φωτό: Manda Hansen/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ