
Μια λύση για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας παράδοσης των εισαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων στα λιμενικά τερματικά της Γερμανίας ανέπτυξαν από κοινού οι γερμανικές εταιρείες DAKOSY AG και dbh Logistics IT, οι οποίες εξειδικεύονται στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για τη λιμενική κοινότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δύο εταιρείες, έως το τέλος του έτους, οι πρώτες ναυτιλιακές και οι πρώτοι διαμεταφορείς θα έχουν συνδεθεί με την πλατφόρμα, η οποία εφεξής θα λάβει την ονομασία «German Ports».
Ειδικότερα, η DAKOSY και η dbh έθεσαν τα θεμέλια για την προτυποποίηση και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας μεταβίβασης των απαραίτητων εγγράφων που απαιτούνται για την απελευθέρωση των εμπορευματοκιβωτίων στα γερμανικά λιμάνια του Αμβούργου, του Bremerhaven, της Βρέμης και του Wilhelmshaven. Μάλιστα, η εφαρμογή, η οποία αξιοποιεί την τεχνολογία του Blockchain, προσφέρει πληθώρα επιλογών στους χρήστες της υπηρεσίας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απελευθέρωσης και παραλαβής του εμπορευματοκιβωτίου από το τερματικό.
Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της DAKOSY κ. Dirk Gladiator, η εξοικείωση με τη νέα αυτή υπηρεσία είναι εξίσου εύκολη για όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας (θαλάσσιοι μεταφορείς, διαμεταφορείς, μεταφορικές εταιρείες και τερματικά). «Η λύση που αναπτύξαμε για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας απελευθέρωσης και παράδοσης των εμπορευματοκιβωτίων βασίζεται σε υφιστάμενες πλατφόρμες και διαδικασίες, οι οποίες αξιοποιούνται ευρέως από τα ενδιαφερόμενα μέρη στους γερμανικούς λιμένες. Η εφαρμογή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα είναι διαθέσιμη μέσω των λιμενικών συστημάτων τόσο του Αμβούργου όσο και της Βρέμης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, έως και σήμερα, η εντολή απελευθέρωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου μεταξύ των μερών δινόταν κατεξοχήν μέσω τηλεφώνου, φαξ και email. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Gladiator, «η χειροκίνητη αυτή διαδικασία προσθέτει επιπλέον δουλειά σε όλους, καθώς τα μέρη που συμμετέχουν σε αυτήν πρέπει να εμπλακούν σε έναν αμφίδρομο διάλογο για κάθε ξεχωριστό εμπορευματοκιβώτιο, να οργανώσουν τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις και να κανονίσουν τις επιστροφές των εμπορευματοκιβωτίων». Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η νέα αυτή καινοτομία που προωθείται στους γερμανικούς λιμένες αναμένεται να αυξήσει την ευελιξία, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των εισαγόμενων φορτίων, καθιστώντας τους λιμένες περισσότερο ανταγωνιστικούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνεχίζεται το γενικευμένο «εμπάργκο» έναντι τις Ρωσίας από τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου σε κάθε τομέα της οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα, η Ρωσία δεν κατόρθωσε…

Ιστορικό ρεκόρ 153 ψήφων πέτυχε η Ελλάδα στην εκλογή για την Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), σε ψηφοφορία όπου συμμετείχαν…

Οι τιμές του αργού πετρελαίου Brent παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες την Παρασκευή, καθώς οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση του OPEC+ σχετικά με τη…

Η γεωπολιτική ένταση στα Στενά της Ταϊβάν οξύνεται, λαμβάνοντας πλέον τριμερή μορφή. Η Ιαπωνία ανακοίνωσε την ανάπτυξη αμυντικών πυραυλικών συστημάτων (Type 03) στο νησί…

Συνεχίζεται η κακοκαιρία με το όνομα ADEL, η οποία θα επηρεάσει και σήμερα Παρασκευή (28-11-2025) με βροχές και καταιγίδες όλη σχεδόν τη χώρα, ενώ…

Η νέα ice-class σειρά πλοίων CF 5000 ICE της Damen Shipyards Group ενισχύει δυναμικά την επόμενη γενιά περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών πλοίων. Αυτό το πετυχαίνει…

Η τεχνολογία πυρηνικής πρόωσης με Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (SMRs) αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές λύσεις για τη ναυτιλία, προσφέροντας εξάλειψη καυσίμων, μηδενικές…

Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ