
H Kίνα, εδώ και αρκετά χρόνια, αποτελεί οδηγό της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές και συνεπώς μπορεί να ειπωθεί ότι κάθε αλλαγή σε βασικά μακροοικονομικά μεγέθη της ασιατικής χώρας αυτομάτως ενδέχεται να επηρεάσει τη ναυτιλία.
Ένας από τους σημαντικότερους δείκτες οικονομικής δραστηριότητας της Κίνας, ο βιομηχανικός δείκτης PMI, υποχώρησε τον περασμένο Αύγουστο για πρώτη φορά μετά τον Απρίλιο του 2020, καθώς αυξήθηκαν σημαντικά τα κρούσματα του κορονοϊού. Συγκεκριμένα άγγιξε τις 49,2 μονάδες.
Ο αντίκτυπος της εξάπλωσης της πανδημίας ήταν, εξάλλου, εμφανής και στα λιμάνια Yantian μεταξύ των μηνών Μαΐου-Ιουνίου και Ningbo-Zhoushan πρόσφατα. Η πορεία ενός επιμέρους δείκτη του PMI αποκλειστικά για την παραγωγή αγαθών υποδηλώνει ότι, για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2020, οι παραγωγοί κατέγραψαν απώλειες, τονίζει ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Την ίδια ώρα, ο επιμέρους δείκτης για τις «νέες παραγγελίες εξαγωγών» υποχώρησε κάτω από το φράγμα των 50 μονάδων για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2021 και συγκεκριμένα στις 46,7 μονάδες. «Πρόκειται για έναν δείκτη μελλοντικής δραστηριότητας στο εξωτερικό εμπόριο και ως εκ τούτου για δείκτη της ζήτησης για containerships», σημειώνει ο κ. Sand.
Tα παραπάνω είναι ανησυχητικά για το θαλάσσιο εμπόριο και τη ναυτιλία; Εάν η πτώση των παραπάνω μακροοικονομικών στοιχείων κάτω από τις 50 μονάδες συνεχιστεί, τότε ίσως αποτελέσει πηγή «πονοκεφάλου», καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ