Eισηγμένες εταιρείες δεξαμενόπλοιων: Οι συνιστώσες που επηρεάζουν την αγορά μαύρου χρυσού

Eισηγμένες εταιρείες δεξαμενόπλοιων: Οι συνιστώσες που επηρεάζουν την αγορά μαύρου χρυσού

176
Eισηγμένες εταιρείες δεξαμενόπλοιων: Οι συνιστώσες που επηρεάζουν την αγορά μαύρου χρυσού

Στον οικονομικό της απολογισμό για το β΄ τρίμηνο του 2021 προχώρησε η Frontline Ltd.

H εταιρεία κατέγραψε ζημιές $26,6 εκατ. ή $0,13/μετοχή, ενώ τα λειτουργικά έσοδα άγγιξαν τα $170 εκατ. Παράλληλα, τα spot TCE για τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα LR2 της Frontline διαμορφώθηκαν αντίστοιχα στα $15.000, $11.000 και $10.600/ημέρα.

Σε ό,τι αφορά τη μέχρι τώρα πορεία και τις προοπτικές της ναυλαγοράς, τονίζεται ότι οι αξίες των δεξαμενόπλοιων το β΄ τρίμηνο συνέχισαν την ανοδική τους τάση, οδηγούμενες κυρίως από την καλή απόδοση της αγοράς των containerships και τη σταθερή πορεία των LNG, LPG και Chemical. Οι παραγγελίες νεότευκτων παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα το β΄ τρίμηνο και συνολικά το orderbook κινείται σε χαμηλά 25ετίας.

Στην ανασκόπηση της αγοράς σημειώνεται επίσης ότι ο μέσος όρος του στόλου έως τα τέλη του β΄ τριμήνου ήταν λίγο πάνω από τα 10 έτη, αριθμός που αποτελεί τον μεγαλύτερο τα τελευταία 20 χρόνια. Την ίδια ώρα, ειδική αναφορά γίνεται στον αντίκτυπο των αμερικανικών κυρώσεων σε Ιράν και Βενεζουέλα. Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωση της Frontline τονίζεται ότι τα πλοία τα οποία παρακάμπτουν τις κυρώσεις και μεταφέρουν πετρέλαιο από και προς αυτές τις χώρες ουσιαστικά λειτουργούν εκτός του ρυθμιστικού πλαισίου του ΙΜΟ και συνεπώς δεν σέβονται τους κοινούς κανονισμούς ασφάλειας για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες της αγοράς. «Τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούσαν ανέκαθεν πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν ήταν περιορισμένες. Πλέον η δραστηριότητα αυτή λαμβάνει χώρα σε μια κλίμακα που επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του κλάδου, από το μέτωπο της προσφοράς τα νέα είναι θετικά λόγω των λιγοστών παραγγελιών. Ωστόσο, μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου λόγω της μετάλλαξης Δέλτα του κορονοϊού.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.