Η «ακτινογραφία» για τις προοπτικές της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας

Η «ακτινογραφία» για τις προοπτικές της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας

169
Η «ακτινογραφία» για τις προοπτικές της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας

Η Hamburg Messe und Congress για τρίτη φορά πραγματοποίησε μεγάλης κλίμακας έρευνα, με τη συμμετοχή επισκεπτών και εκθετών της ναυτιλιακής έκθεσης SMM, για τις τελευταίες εξελίξεις και τις οικονομικές και τεχνολογικές προοπτικές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Μετά τη σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου από τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας, το SMM Maritime Industry Report (MIR) αντανακλά θετικές προοπτικές για την ευρύτερη βιομηχανία (πλοιοκτήτες, ναυπηγεία, προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού, κ.λπ.).

Ενδεικτικό της πολύ καλής ναυλαγοράς, ιδιαίτερα των containerships, είναι οι παραγγελίες. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, εντός του 2021 έχουν παραγγελθεί 381 νεότευκτα containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,44 εκατ. TEUs. Στο ίδιο πλαίσιο, το 39% των πλοιοκτητών που συμμετείχαν στο MIR εξέφρασαν την πρόθεσή τους να επενδύσουν σε νεότευκτα. Το αντίστοιχο ποσοστό στην έκθεση του 2019 ήταν 28%.

Οι πλοιοκτήτες σε εγρήγορση

Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες επιστρέφουν στην αγορά και αυτή είναι μια σημαντική τάση που δημιουργείται για άλλους τομείς της ναυτιλίας, όπως ναυπηγεία και εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού, εξηγεί ο Hauke Schlegel, Managing Director της VDMA Marine Equipment and Systems. Ο συνολικός δείκτης Maritime Industry Score, που αντανακλά τις επικρατούσες προσδοκίες για τον ευρύτερο κλάδο, κινήθηκε στη φετινή έκδοση του MIR στις 55,8 μονάδες. Ο επιμέρους δείκτης για την πλοιοκτησία και τη διαχείριση πλοίων έχει αυξηθεί κατά 20 μονάδες, στις 52,2, ενώ αυτός για τα ναυπηγεία άγγιξε τις 45,6 μονάδες. Λιγότερο αισιόδοξοι οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού συγκριτικά με το 2019. Φέτος ο δείκτης ήταν στις 59,2 μονάδες, όταν το 2019 άγγιζε τις 65,6 μονάδες.

Μεικτές τάσεις στα ναυπηγεία

Από το MIR προκύπτει ότι το 29% των συμμετεχόντων επικεφαλής ναυπηγείων αναμένουν ότι οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια θα αυξηθούν (36% το 2019). Η εικόνα είναι τελείως διαφορετική για τον κλάδο των containerships, καθώς το 51% (18% το 2019) αναμένει περισσότερες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες φαίνεται να αποτελούν μια σταθερή πηγή ζήτησης για νεότευκτα, σύμφωνα με όσα ανέφερε το 15% των συμμετεχόντων επικεφαλής ναυπηγείων στην έρευνα.

Δομικές αλλαγές μεταξύ των προμηθευτών ναυτιλιακού εξοπλισμού

Στην έκθεση της Hamburg Messe und Congress, πάνω από τα δύο τρίτα των συμμετεχουσών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού ανέφεραν ότι αναμένουν αυξημένες πωλήσεις για τα προϊόντα τους. Η για μεγάλο χρονικό διάστημα «αδράνεια» του κλάδου των κρουαζιερόπλοιων δυστυχώς άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια της στη συγκεκριμένη αγορά. Κατά τον Thomas Töpfer, CEO της εταιρείας R&M, «η πανδημία του κορονοϊού έχει έναν έντονο αρνητικό αντίκτυπο στην εταιρεία μας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Από την άλλη, οι πελάτες μας, τα ναυπηγεία σταδιακά λαμβάνουν παραγγελίες για διαφορετικούς τύπους πλοίων, κυρίως ερευνητικά ή mega yachts».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.