
Η PAO Sovcomflot δημοσίευσε προ ολίγων ημερών τις Ενδιάμεσες Οικονομικές Καταστάσεις για την περίοδο έως και τις 30 Ιουνίου 2021. Ειδικότερα, εκ των αποτελεσμάτων διαφαίνεται ότι η απόδοση της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG και LPG πλοία) διατήρησε τη σταθερή ανοδική της πορεία, σε αντίθεση με τους συμβατικούς τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας, όπου οι επιδόσεις ήταν αναιμικές, αντανακλώντας τη δυσμενή κατάσταση της αγοράς δεξαμενόπλοιων.
Παρ’ όλα αυτά, τα αναμενόμενα έσοδα της εταιρείας για το α΄ εξάμηνο του 2021 ξεπερνούν το $1 δισ. Συνολικά, τα έσοδα από συμβόλαια που αναμένει η Sovcomflot έως και την ημερομηνία αναφοράς ανέρχονται σε $24 δισ. Ειδικότερα, τα έσοδα από χρονοναυλώσεις κατά το β΄ τρίμηνο ανήλθαν σε $284,9 εκατ., ενώ συνολικά για το α΄ εξάμηνο άγγιξαν τα $600 εκατ.
Οι βιομηχανικές δραστηριότητες της εταιρείας, που περιλαμβάνουν τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου (πλοία LNG και LPG) και την παροχή υπεράκτιων υπηρεσιών σε δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες (παγοθραυστικά μεταξύ άλλων), συνέχισαν να αποτελούν μια σταθερή πηγή εσόδων, αντιπροσωπεύοντας το 65% των εσόδων της Sovcomflot, κατά το α΄ εξάμηνο του 2021. Ειδικότερα, τα έσοδα από αυτές τις δραστηριότητες ανήλθαν σε $363,3 εκατ. κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, αυξημένα κατά 6,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Αντίστοιχα, ο τομέας των συμβατικών δεξαμενόπλοιων της Sovcomflot συνεισέφερε το 32% των εσόδων. Ο αντίκτυπος της πανδημίας και η πίεση που επικρατεί στην εν λόγω αγορά επέφεραν σημαντικές μειώσεις στους ναύλους και οδήγησαν σε μείωση των εσόδων κατά 55,9% το α΄ εξάμηνο του 2021 ($180,2 εκατ.).
Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του υπό διαχείριση στόλου της, η Sovcomflot προέβη στην πώληση δύο ΜR tankers, δύο Panamax oil product tankers, δύο Aframax tankers, δύο Suezmax tankers και δύο Panamax bulk carriers. Η πώληση των Panamax bulk carriers ουσιαστικά σηματοδοτεί την έξοδο της εταιρείας από τον κλάδο διαχείρισης των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η είσοδος της Sovcomflot στο χρηματιστήριο της Μόσχας τον περασμένο Οκτώβριο χαρακτηρίστηκε από τη Marine Μoney ως το πιο επιτυχημένο ΙΡΟ της χρονιάς, μέσω του οποίου η εταιρεία έβαλε στα ταμεία της πάνω από $550 εκατ. Τέλος, ως απόρροια της οικονομικής πορείας της Sovcomflot, από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο, τρεις κορυφαίοι οίκοι αξιολόγησης αναβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας (Fitch και S&P Global σε BBB-/stable και η Moody’s σε Baa3/stable).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ